خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل متروی تهران خبر داد:

افتتاح فاز اول خط ۶ مترو تهران تا شهریور ۹۷

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۳۷

مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح فاز اول خط ۶ مترو تهران تا شهریورماه ۹۷خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی امام صبح امروز در حاشیه بازدید شهردار تهران از خطوط ۶ و ۷ مترو گفت: خط ۷ به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه است،۲۰ کیلومتر از این خط با ۸ ایستگاه در خردادماه افتتاح شد که به دلیل مشکلات متعددی که داشت در آبان‌ماه بهره‌برداری از آن متوقف شد.

وی افزود: براساس یک برنامه شش ماهه در نظر داریم تا در اردیبهشت‌ماه از این خط به طول ۲۰ کیلومتر با ۸ ایستگاه بهره‌برداری کنیم. تا سال آینده بهره‌برداری از کل خط ۷ انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شد بدون توقف خط ۷، بهره‌برداری ادامه داشته باشد، گفت: این خط از لحاظ تجهیزات، هواکش، هواساز ایستگاه‌ها و هواکش‌های میان تونلی دچار مشکلاتی بود به گونه‌ای که برخی زمینه‌ها برای ایجاد هواکش میان تونلی خریداری نشده بود.

امام در ادامه بیان داشت: جلسات فشرده با پیمانکاران برای نصب تجهیزات و تکمیل اشکالات خط ۷ انجام شد،در بازدیدی که صبح امروز شهردار تهران به همراه مدیرعامل بانک شهر داشت، قرار شد که همکاری‌های لازم در خصوص تامین منابع مالی انجام گیرد.

وی افزود: از این به بعد هیچ خط مترویی بدون سیگنالینگ افتتاح نمی‌شود،افتتاح کامل خط ۷ مستلزم تامین منابع است.

مدیرعامل شرکت مترو  در مورد خط ۶ نیز با بیان اینکه عملیات ساختمانی این خط تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: البته در بحث تجهیزات عقب‌ماندگی شاهد هستیم چراکه کمتر از ۱۰ درصد تجهیزات خریداری شده است.

امام در ادامه گفت:فاز اول خط ۶ تا شهریور ۹۷ افتتاح می‌شود،در فاز اول ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو با مبدا ایستگاه دولت آباد با ۴ ایستگاه فعال می‌شود.

وی افزود: سال گذشته توسعه نیمه جنوبی خط ۶ از دولت‌آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی نیز در دستور کار قرار گرفت،برای افتتاح فاز اول خط ۶ به طول ۱۰ کیلومتر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و در کل برای افتتاح کل خط ۶، ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

مدیرعامل شرکت مترو  همچنین درخصوص شائبه تبلیغاتی بودن افتتاح خط ۷ گفت: اینکه خط ۷ مترو با چه هدفی و نیتی افتتاح شده را باید از مدیران قبلی بپرسید اما افتتاح این خط ریسک بالایی داشت که آن مدیران قبلی پذیرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز