خبرگزاری کار ایران

در سمینار مخاطرات محیط زیستی مطرح شد؛

انتقاد رییس دانشگاه تهران از راهکارهای موقت مقابله با آلودگی هوا/ با بهبود وضعیت همه چیز یادمان می‌رود

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۱۲

رییس دانشگاه تهران از راهکارهای موقت برای مقابله با آلودگی هوا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در سمینار مخاطرات محیط زیستی و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا یکی از چالش های ایران و منطقه و کشورهای حاشیه را موضوع آب و کمبود آن عنوان کرد و گفت: توجه دانشگاهیان به این موضوع و موضوعات مبتلابه یک ارزش محسوب می‌شود ما در دانشگاه ها به دو ماموریت آموزش و پژوهش توجه کردیم و موضوعی که امروز بیشتر مطرح می‌شود ماموریت سوم یعنی بحث تعامل دانشگاه و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مسائل جهان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و ارائه راه‌حل بیشتر حائز اهمیت است افزود: هزینه‌های پژوهش به شدت در حال افزایش است و حضور دانشگاهیان در این بخش مهم به شمار می‌رود. دانشگاه به عنوان مغز متفکر خلاق جامعه و مراکزی که بی‌طرفانه کار می‌کنند حضورشان و پیدا کردن راه‌حل برای چالش‌ها حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به بین رشته‌ای بودن این سمینار گفت: باید از ظرفیت علوم انسانی و علوم اجتماعی در حوزه علوم کشور بیشتر استفاده شود.

وی در ادامه به موضوع آلودگی هوا و تشدید آن در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: امروز به واسطه آلودگی هوا که همه کشور را در بر گرفته است راه‌حل‌های مقطعی در نظر گرفته می‌شود به طور مثال مدارس را تعطیل می‌کنند و یا برخورد با خودروها را افزایش می‌دهند و زمانی که وضعیت هوا بهتر شد همه چیز دوباره یادمان می‌رود. در این زمینه دانشگاه‌ها باید صدایشان را بلندتر کنند.

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: البته ۳۰ سال پیش بسیاری از دانشگاه‌ها مسائل و مشکلات امروز را مطرح کرده بودند. راهنمایی ناصحیح صنایع و برداشت‌های نادرست و توسعه صنعتی کشور ۳۰ سال پیش قابل پیش‌بینی بود.

وی با بیان اینکه در ایران با کاهش قیمت نفت شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم در حالی که در سایر کشورها خلاف این رویه صورت می‌گیرد تاکید کرد که باید به سیاست درست بازگردیم در این زمینه دانشگاه‌ها راه‌حل و یک توان بسیار خوبی دارند. با ظرفیتی که دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها دارند باید به صورت جدی‌تر به ماموریت سوم خود بپردازند.

رئیس دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اینکه باید جهت‌گیری پایان‌نامه‌ها نگاه به مسائل جامعه باشد و راه‌حل را در دستور کار قرار دهند گفت: در دانشگاه تهران موارد تشویقی در اجرای این سیاست‌ها در نظر گرفته شده است و ما انتظار داریم مسوولان نسبت به این توانمندی بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز