خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش به ایلنا خبر داد:

تعیین‌تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی تا یک ماه آینده/تدوین آیین‌نامه اجرایی طی ۳ ماه

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۲۶۳

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پس از تصویبِ طرحِ استخدام معلمان حق‌التدریس و مربیان نهضت سوادآموزی در مجلس و شورای نگهبان، آیین نامه اجرایی باید ظرف 3 ماه در دولت تدوین شود، گفت: فکر می‌کنم این طرح تا یک ماه دیگر در مجلس و شورای نگهبان تعیین‌تکلیف شود.

حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت طرح تعیین‌تکلیف معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها، با اشاره به تصویب این طرح در مجلس، گفت: طرح فرایندی طولانی را پشت سرگذاشت و در نهایت در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شد؛ قرار است به زودی این طرح در صحن علنی مجلس قرائت شود و اگر مجلس و شورای نگهبان تصویب کنند، برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح حتما آزمونی از این افراد از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود، گفت: همچنین سطح نمرات و حد نصاب علمی توسط وزارت آموزش و پرورش مشخص خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: سازمان اداری-استخدامی نیز مشخص می‌‌کند که در کدام استان، شهرستان و چه جنسیتی و در کدام دوره نیاز است. دولت 3 ماه وقت دارد که آیین نامه اجرایی را تدوین کند.

میرزاده ضمن تاکید بر اینکه این طرح استخدامی، همه حق‌التدریسی‌ها و مربیان نهضت را در بر نمی‌گیرد، افزود: طرح فقط شامل کسانی است که در قانونِ مصوبِ شهریور سال 95، آموزش و پرورش ملزم به تعیین تکلیف‌شان شده است.

وی با بیان این مطلب که پس از تصویبِ طرح در مجلس و شورای نگهبان، آیین نامه اجرایی باید ظرف 3 ماه در دولت تدوین شود، تصریح کرد: فکر می‌کنم این طرح تا یک ماه دیگر در مجلس و شورای نگهبان تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز