خبرگزاری کار ایران

سلیمی خبر داد:

اسکان اضطراری ١٣٧٠ نفر از زلزله‌زدگان هجدک

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۵۶

رئیس سازمان امداد و نجات از آخرین جزییات امدادرسانی به زلزله‌زدگان هجدک در استان کرمان خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات امدادرسانی به زلزله‌زدگان زمین‌لرزه ٦.١ ریشتری هجدک تا ١٩ آذر گفت: این زمین‌لرزه در ساعت ٦:٠٢ صبح جمعه ١٠ آذر در عمق  ١٠کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

او با بیان اینکه تاکنون ٦٣١مورد پس لرزه در این منطقه رخ داده است تصریح کرد: ٣٠شهر و روستا در شهرستان راور پس از زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته و به ٢٣روستا در بخش هجدک – شهرستان راور امدادرسانی شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون به ١٣٧٠ نفر امدادرسانی شده است، تاکید کرد: با برپایی ٢٧٤ دستگاه چادر برای ١٣٧٠ نفر اسکان اضطراری فراهم شده است و ٥١نفر نیز بر اثر این زمین‌لرزه مصدوم شده‌اند.

سلیمی بیان کرد: ٨٩ نفر در قالب ٢٢تیم عملیاتی با ٢٨دستگاه خودروی عملیاتی در این امدادرسانی حضور داشتند و ١٣٢١ تخته پتو، ٤٧٢ تخته موکت، ٢١٠ شعله والور و ١٦٢٨ قوطی انواع کنسروجات بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

او گفت: از ١٥ الی ١٨ آذر ١٢ استان شامل آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، سمنان، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان درگیر برف و کولاک بودند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به ٥١ محور و روستا امداد رسانی شده است گفت: به ٨٠٣١ نفر امدادرسانی صورت گرفته و اسکان اضطراری برای ٣٩٧ نفر آماده شده است همچنین ٨ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ١١٢٢ دستگاه خودرو که در برف گرفتار شده بودند رهاسازی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز