خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجالس کشورهای آسیایی:

دیپلماسی عمومی در مواجهه با چالش‌ها باید مدنظر قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۱۲۶

دبیرکل مجالس کشورهای آسیایی چالش‌های شهرنشینی را با عزم ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل حل دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا مجیدی؛ دبیرکل مجالس کشورهای آسیایی در نشست تخصصی خواهرخواندگی شهری گفت: چالش‌های شهرنشینی با عزم ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل حل است.

او ادامه داد: شبکه خواهرشهرها و مجامع شهرها از جمله دیپلماسی شهرها محسوب می شود.

مجیدی افزود: شهر قرن ۲۱ دو دسته چالش دارد، یک چالش زیست‌محیطی و دو چالش‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: مواجهه با این چالش‌ها نیازمند پارادیپلماسی است. برای برون رفت از این معضلات دایره ارتباطات باید گسترده‌تر شود. همه توان‌ها برای مواجه شدن با چالش‌ها نیاز است.

او گفت: ‌مدیریت زیست محیطی و تغییرات اجتماعی باید مدنظر باشد‌. برای روبه‌رو شدن با چالش‌ها باید دیپلماسی عمومی مد نظر قرار گیرد.

مجیدی پیشنهاداتی ارائه کرد و گفت: تشکیل شبکه و تعاملات سازنده میان شبکه‌ای بین شهرها و تقویت ارتباط سازمان‌های مردم نهاد با دیپلماسی شهری و تقویت ارتباط دیپلماسی شهری و گردشگری و مدیریت فرهنگی و اجتماعی و فعال شدن پارلمان های محله‌ای در سطح منطقه‌ای از جمله مواردی است که چالش‌های شهرها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز