خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا:

تجهیزات امداد و نجات بیشتری باید در اختیار یگان‌های ویژه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۴۵

فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: یکی از وظایف نیروهای مسلح، به ویژه "یگان ویژه" که یکی از نیروهای آماده و واکنش سریع نیروهای مسلح است کمک به مردم و تأمین نظم وامنیت مناطق حادثه دیده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسن کرمی"، بیان داشت: همانطور که می دانید، در زلزله ای که در سرپل ذهاب اتفاق افتاد، تعدادی از هموطنان جان خود را از  دست دادند و تعداد زیادی نیز مصدوم شدند و در مجموع آسیب زیادی به این شهر وارد شد.

کرمی افزود: پس از بروز چنین حوادثی یکی از وظایف نیروهای مسلح، به ویژه "یگان ویژه" که یکی از نیروهای آماده و واکنش سریع نیروهای مسلح است، کمک به مردم و تامین نظم و امنیت مناطق حادثه دیده است.

وی اظهار داشت: در شب حادثه زلزله سرپل ذهاب، نخستین واحدی که در ساعات اولیه در محل حاضر شد، واحد یگان ویژه استان کرمانشاه بود که در نخستین ساعات حادثه وظیفه تامین امنیت این شهر را عهده دار شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با توجه به نیازی که این شهرستان داشت نیروهایی که از ماموریت تامین امنیت زائران حسینی (ع) از مرز مهران در حال مراجعت به یگان های خود بودند، بلافاصله در قالب چهار گردان به شهرستان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی اعزام شدند و در ادامه نیز دو گردان از استان های کردستان و همدان به محل اعزام شده که نهایتا" تعداد نیروها به 8 گردان رسید.

فرمانده یگان های ویژه ناجا اظهار داشت: در جلسه ای که در ساعات اولیه بعد از حادثه برگزار شد امنیت شهر سرپل ذهاب به یگان های ویژه ناجا واگذار شد که از جمله فعالیت های یگان ویژه می توان به اسکورت کمک های مردمی و تجهیزات و استقرار نیروها در گلوگاه ها و مبادی ورودی شهرستان اشاره کرد.

وی با توجه به روحیه انقلابی نیروهای یگان ویژه ناجا گفت: این نیروها علاوه بر انجام وظایف خود در فعالیت های مردم یاری نیز اقدام کردند که از جمله آن می توان به ارائه خدمات درمانی، توزیع صبحانه بین زلزله زدگان و همچنین نصب و راه اندازی تلویزیون سیار شهری جهت پخش برنامه به ویژه برای شاد کردن کودکان خردسال که چند وقتی از تماشای برنامه های سنی خود محروم شده بودند، اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی، همچنین از به کارگیری خودروهای صوت، نور و سایر تجهیزات در این ماموریت خبر داد و افزود: به استناد نظر مردم و مسئولان، در این ماموریت یگان های ویژه ناجا به خصوص یگان ویژه کرمانشاه که نخستین واحد حاضر در محل بود، بسیار خوب درخشید.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در خاتمه خاطر نشان کرد: در این ماموریت نیروهای یگان های ویژه ناجا محک خوردند و آموزش های خود را ارزیابی و به نمایش گذاشتند و آن چیزی که در چنین ماموریت هایی به نمایش گذاشته می شود، این است که بایستی تجهیزات امداد و نجات بیشتری جهت یگان های ویژه تهیه و در اختیار این نیرو قرار داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز