خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی به ایلنا خبر داد:

مسمومیت ۷ نفر بر اثر گازگرفتگی

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۹۱۱

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از مسمویت ۷ نفر براثر گازگرفتگی در ساختمانی در خیابان کارگر خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: یک حادثه گازگرفتگی در خیابان کارگر کوچه فرشته به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

او با بیان اینکه ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام می‌شوند گفت: محل حادثه یک آپارتمان 8 واحدی مسکونی بود که ساکنان آن متوجه نشت گاز در این منزل شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: ماموران آتش‌نشانی بلافاصله در محل حاضر شده و مشخص شد ساکنان واحد 70 متری طبقه چهارم این ساختمان دچار گازگرفتگی شده‌اند و پیش از رسیدن آتش‌نشانان همسایگان در منزل را باز کرده و وارد منزل شده بودند.

ملکی تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله اعضای خانواده را که شامل پدر و همسر و دو فرزند خانواده بودند و علائم شدید مسمومیت در آن‌ها مشاهده می‌شد را از منزل خارج کردند و به فضای باز انتقال دادند و با رسیدن عوامل اورژانس این افراد تحویل اورژانس شدند.

او ادامه داد: 4 نفر نیز از دیگر طبقات دچار مسمومیت شده بودند که توسط آتش‌نشانان از منزل خارج شده و وضعیت بهتری داشتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های این ساختمان مشخص شد نقص در دود‌کش‌های موتورخانه و چفت‌ نبودن دودکش‌ها باعث انتشار گاز منوکسید کربن شده بود و این گاز از طریق پله‌ها به طبقات بالایی نفوذ کرده بود و با توجه به اینکه در خرپشته که مشرف به پشت‌بام است بسته بوده این گاز در آن منطقه تجمع کرده بود و وارد طبقه بالایی شده بود.

او ادامه داد: ضمن اینکه در همین واحد از سیتسم گرمایش مرکزی استفاده می‌شد دو دستگاه بخاری گازسوز هم در این واحد نصب شده بود که دودکش‌های آن به صورت کاملا ناایمن و غیراصولی نصب شده بود و این ضریب حادثه را بیشتر کرده بود.

ملکی تاکید کرد: همواره وسایل گرمایشی متناسب با فضای منزل باشد در فضای 70 متری یک آپارتمان سیستم گرمایش مرکزی یا شوفاژ کفایت می‌کند و نیاز به نصب دو بخاری گازسوز نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز