خبرگزاری کار ایران

قاضی‌عسکر:

جنایات گروهک‌های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۰۱۵

نماینده ولی‌فقیه در امورحج و زیارت گفت: جنایات‌های انجام شده گروهک‌های تکفیری داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر در دیدار با اکرم کلش رئیس شورای دینی و سلیم ارگون معاون و مسئول امور حج و زیارت سازمان دیانت ترکیه با بیان اینکه تروریست‌های تکفیری به نام دین لطمه بزرگی به اسلام وارد کردند که تا سال‌ها در ذهن مردم دنیا باقی خواهد ماند، اظهار کرد: ایران و ترکیه به‌عنوان دو کشور بزرگ و تاثیرگذارمی توانند نقش جدی‌تری را در منطقه ایفاء کنند.

وی تاکید کرد: ایران، ترکیه، سوریه، عراق، لبنان و برخی کشورهای دیگر خاورمیانه کنار هم و با اتحاد یکدیگر می‌توانند در برابر توطئه‌های آمریکا موفق عمل کنند.

قاضی‌عسکر با حائز اهمیت خواندن روابط علمی و دینی بین دو کشور افزود: در حوزه مسایل دینی و نیزموضوع های حج دو طرف می‌توانند ارتباطات خود را جدی‌تر دنبال کنند.

وی اظهارکرد: اسلام دینی عقلانی، رحمانی و تمدن‌ساز است و همکاری اندیشمندان دو کشور در اصلاح ذهنیت غرب از اسلام بسیار موثر خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه نیز ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را توطئه دشمن ذکر کرد و گفت: سردمداران آمریکا با ایجاد داعش بیشترین آسیب را به اهل سنت در عراق و سوریه وارد کردند.

وی ادامه داد: در خیابان‌های ترکیه با انفجار بمب اهل‌سنت را به خاک و خون کشید، از طرف دیگر، مگر فلسطینی‌ها شیعه هستند که آنها را به کام مرگ می‌فرستند و یا یمنی‌ها مگر شیعه‌اند که آنها را محاصره و کودکان و افراد کهن سال بر اثر وبا و گرسنگی می‌میرند.

قاضی‌عسکر با تاکید بر اینکه روابط دوستانه و خوبی در امور دینی بین علمای ایرانی و ترکیه‌ای وجود دارد، افزود: این فرصت خوبی است که اندیشمندان دو کشور برای معرفی اسلام حقیقی، رحمانی و عقلانی و بهره گیری معنوی و درست از کنگره عظیم حج استفاده کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه دو کشور با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های موجود برای همکاری‌های مشترک می‌توانند استفاده کنند، گفت: ما می‌خواهیم اسلامی را به دنیا معرفی کنیم که بتواند دنیا را اداره کند و برای مردم جهان پیام داشته باشد که این نیاز به همکاری و همفکری دارد.

رئیس شورای دینی ترکیه نیز با اشاره به اینکه دنیای اسلام یکی از سخت‌ترین دوره های خود را تجربه می‌کند، گفت: دشمنان اسلام با آموزش‌های غلط و سوء استفاده از بچه‌های مسلمان جنایت‌هایی را مرتکب شدند که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

«اکرم کلشوی» از داعش بعنوان یک گروه جنایتکار نام برد و افزود: حال که دشمنان کارشان در این منطقه تمام شده و انتقال منطقه درگیری به نقاط دیگر دلیل واضحی است که دشمنان می‌خواهند مسلمانان با هم درگیر شوند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در درون جامعه اسلامی کسانی دنبال ایجاد درگیری هستند، تصریح کرد: دانشمندان و علمای بزرگ در حل اختلافات و کاهش درگیری‌ها بین مسلمانان باید پیشرو باشند.

سلیم ارگون همچنین از تلاش‌های نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برای حضور ایرانیان درحج امسال تقدیر کرد و گفت: حج متعلق به همه مسلمانان است و اگر زائران ایرانی درحج حضور نمی یافتند یک بخش بزرگ از جامعه اسلامی در حج نبود و آن حج ناقص می ماند.

مسئول امورحج و زیارت سازمان دیانت ترکیه با بیان این که نقش مهم علما در حل و فصل بحران ها تاثیرگذار است، گفت: در جهان امروز نقش عالمان دینی روز بروز درحال افزایش است

سلیم ارگون اظهار داشت: ما بعنوان علمای شیعه و سنی باید به دنیا اعلام کنیم که درکنار هم و دوست یکدیگر هستیم و از هم جدا نخواهیم شد.

وی افزود: علمای دو طرف باید با همفکری و شناخت بیشتر از یکدیگر برای خنثی‌کردن توطئه دشمنان امت اسلامی که هدف شان ایجاد درگیری بین شیعه و سنی است هرچه بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز