خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی خبر داد:

دستگیری 247 نفر از اراذل و اوباش در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۲۱۸

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 247 نفر از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: مرحله جدید عملیات دستگیری مزاحمان، عاملان عربده‌کشی و قمه‌زنی، متعرضان به اموال عمومی و شرارت و عاملان درگیری‌های گروهی با سلاح سرد و گرم در عملیات ویژه‌ای توسط پلیس اطلاعات امنیت پایتخت بعد از دو هفته کار اطلاعاتی در 24 ساعت گذشته انجام شد.

او ادامه داد: در این طرح 79 مخفی‌گاه، 142 قهوه‌خانه و 48 باشگاه بدنسازی و دو مورد محل پاتوق مهم این اراذل شناسایی و 247 نفر از انواع اراذل و اوباش که مرتکب جرایم مختلفی شده بودند دستگیر شدند. همچنین 705 نفر از مزاحمین نوامیس که زیر 20 سال بوده و در معابر و پارک‌ها ایجاد مزاحمت می‌کردند دستگیر و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: پنج قبضه شبه‌سلاح، دو قبضه سلاح جنگی، 140 قبضه سلاح سرد، انواع شمشیر و قمه از این افراد کشف و چندین باند منهدم شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه طرح پلیس پایتخت با قاطعیت برای استقرار نظم و ارتقای امنیت اجتماعی ادامه دارد، تاکید کرد: این طرح توسط پلیس‌های تخصصی تهران از جمله پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و اطلاعات و امنیت انجام خواهد شد و برخورد قاطعی با عمده فروشان مواد مخدر، سارقان و مزاحمین نوامیس خواهد شد.

او با بیان اینکه در هر عملیات سعی می‌کنیم با رفع کاستی‌ها و نواقص امنیت را هر چه بیشتر برقرار کنیم، گفت: این عملیات‌‌ها با کمک خوب دستگاه قضایی انجام شده و دستگاه قضا همراه پلیس بوده است و برخورد با این اشرار ادامه داشته و پرونده‌ها نیز پس از تشکیل تحویل مقامات قضایی خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت درباره وضعیت بازداشتگاه‌ها گفت: تمام بازداشتگاه‌ها و تحت‌نظرگاه‌های پلیس با رعایت حقوق شهروندی و تحت نظارت قضات است و تا وقتی که متهمان تحت بازداشت در این بازداشتگاه‌ها هستند حقوق شهروندی آنها رعایت خواهد شد.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که برخی از متهمین چندین سال تحت نظارت پلیس بوده‌اند اما باز هم مرتکب اعمال خلاف شده‌اند آیا نظارت پلیس بر آنها کافی نبوده است، گفت: تمام جرایم مجرمان در سوابقشان در پرونده آنها ضمیمه و تحویل مقامات قضایی خواهد شد ضمن اینکه اراذل و اوباش که توسط کلانتری‌ها و پایگاه‌های پلیس به طور مستمر نظارت می‌شوند بسیار متنبه شده و از اعمال مجرمانه‌شان کاسته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز