خبرگزاری کار ایران

بهنام سعیدی به ایلنا خبر داد:

بستری شدن حدود ۱۰۰۰ مصدوم در مراکز درمانی/ کمبود چادر در مناطق زلزله‌دیده

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۴۱۸

سخنگوی سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: کمک‌ها و چگونه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مناطق زلزله‌زده، از طریق مراجع رسمی اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهنام سعیدی با حضور در برنامه نبض خبر به آخرین آمار مصدومان و کشته‌شدگان حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۱۳ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و ۷۳۷۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند. در حال حاضر تنها کمتر از ۱۰۰۰ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

او با بیان اینکه ۹ استان آمادگی صددرصد خود را برای اعزام دستگاه‌های سنگین آواربرداری و نیروی انسانی اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا این لحظه چیزی مبنی بر نیاز به نیروی بیشتر در این مناطق اعلام نشده است.

به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران موضوع نجات جان کسانی که زیر آوار مانده‌اند باید با دقت دنبال شوند و امدادگران کیفیت و زمان را مدنظر قرار دهند.

او ابراز امیدواری کرد آمار تا همین اندازه باقی بماند، مگر اینکه نیروهای امداد و نجات آمار جدیدی را اعلام کنند.

سعیدی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین به شدت آسیب دیده، تصریح کرد: هنوز بخشی از مناطق مسکونی روشنایی ندارند. یکی از مشکلات مهم در منطقه سرپل ذهاب بحث کدورت آب است به همین دلیل امکان وارد کردن آب آشامیدنی به شبکه وجود ندارد ولی آب از طریق آبرسانی سیار به مردم می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: گزارشی مبنی بر اینکه مردم با کمبود آب روبرو باشند، نداشته‌ایم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اشاره به ادامه روند اسکان موقت مردم مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: در بعضی مناطق با کمبود چادر روبرو هستیم که در جلسه امشب مدیریت بحران در کرمانشاه، وزیر کشور دستورات لازم را برای تامین چادر صادر کرده و چادر به اندازه کافی به استان کرمانشاه ارسال شده است.

محمدی تاکید کرد: مردم برای دریافت اطلاعات فقط به منابع رسمی مراجعه کنند، اگر قرار باشد شماره حسابی از طرف مسوولین برای دریافت کمک‌های نقدی اعلام شود از طریق مراجع رسمی به اطلاع مردم می‌رسد. مردم در حوادث مختلف می‌توانند کمک‌های خود را از طریق سازمان‌های ذی‌ربط به دست حادثه‌دیدگان برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز