خبرگزاری کار ایران

۹ استان آماده امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۷۹۹

سخنگوی مدیریت بحران از آمادگی ۹ استان برای کمک به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بهنام سعیدی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: مدارس در استان‌های ایلام و کرمانشاه و همچنین در برخی از شهرهای استان کردستان تعطیل هستند، اما همه ادارات باز بوده و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

او ادامه داد: 19فروند بالگرد از اورژانس کشور و سازمان امداد و نجات به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

سخنگوی مدیریت بحران با بیان اینکه استان‌های همجوار نیز نیروهای خود را به منطقه اعزام کرده‌اند گفت: 9 استان به عنوان استان معین در نظر گرفته‌ شده‌اند از جمله استان ایلام، کردستان، لرستان برای خدمات‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

سعیدی خاطرنشان کرد: به استاندار کرمانشاه نیز اعلام شده است تا نیازهای خود را به استان‌های معین اعلام کند.

او با بیان اینکه مردم ضمن حفظ آرامش خود همکاری لازم را با نیروهای امدادی داشته باشند، گفت: 9 استان اعلام آمادگی برای کمک کردند و مراکز درمانی وبهداشتی نیز آماده تحویل مجروحان هستند، اما اولویت اول ما استان کرمانشاه بود که سریعتر اقدامات لازم انجام شود. همچنین بیمارستان‌های صحرایی در حال خدمات‌رسانی هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران گفت: اگر تعداد مجروحان بیش از ظرفیت باشد، استان‌های همجوار آمادگی لازم را برای رسیدگی به مجروحان دارند.

سعیدی درباره ارزیابی خسارات احتمالی در منطقه گفت: تیم‌های ارزیاب به مناطق اعزام شده‌اند قاعدتا به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی آسیب رسیده است، اما اولویت اول ما نجات جان مصدومان است و باید بلافاصله و با دقت مصدومان را خارج کرده و به مراکز درمانی اعزام کنند وپس از آن مرحله دوم و ارزیابی خسارات وارده انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز