خبرگزاری کار ایران

پیوندی خبر داد:

امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده به مراحل پایانی رسیده

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۳۹۷

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه بحث امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده به مراحل پایانی خود رسیده، گفت: بیش از ۶۰۰ نیروی عملیاتی از هلال‌احمر به زلزله‌زدگان امدادرسانی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر پیوندی در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران کرمانشاه گفت: جمعیت هلال‌احمر در ساعات اولیه با تمام توان از استان کرمانشاه و استان‌های معین از جمله همدان، ایلام، کردستان و خوزستان حاضر شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر به اعزام بیش از ۶۰۰ نیروی عملیاتی با آمبولانس و خودروی نجات از طرف هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر در قالب گروه‌های مختلف واکنش سریع و تیم‌های دارای سگ‌های زنده‌یاب، تیم تخصصی آواربرداری و اسکان و درمان اضطراری از همان ساعات اولیه در صحنه حاضر شدند.

پیوندی با بیان اینکه هشت شهر و تعدادی روستا با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر در شعاع ۵۰ کیلومتری از مرکز زلزله مورد آسیب قرار گرفتند گفت: اقدامات بسیار خوبی در ساعات اولیه انجام شد و بحث امداد و نجات به مراحل پایانی خود رسیده است و تلفات را می‌توان به طور قطعی اعلام کرد.

او با اشاره به تخریب و آسیب‌دیدگی بیمارستان سرپل‌ذهاب گفت: مجروحان شهرستان به قصرشیرین و کرمانشاه منتقل شدند. ۵ بالگرد از استان و ۵ بالگرد در دقایق اولیه صبح اضافه شدند و این کار را انجام می‌دادند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع پتو و زیرانداز بین زلزله‌زدگان تصریح کرد: به دلیل عدم هماهنگی در توزیع مناسب و عدم مدیریت بحران، توزیع با مشکل مواجه شد اما در ابتدای صبح سرعت بیشتری گرفت.

پیوندی با بیان اینکه در سرپل‌ذهاب حدود ۴۰۰۰ چادر توزیع شده است گفت: در دالاهو محلی برای اسکان ساخته شده اما در ثلاث‌باباجانی این وضعیت به دلیل توزیع غیرمنطقی با مشکل مواجه شد.

او خاطرنشان کرد: در ثلاث‌باباجانی ۱۴۰۰ چادر امدادی و ۲۲۰۰ پتو در قصرشیرین ۸۰۰ چادر و ۲۰۰۰ پتو و در سرپل‌ذهاب در صبح ۲۹۳۵ عدد توزیع شد که با گلایه مردم مواجه شد و ۲۰۰۰ عدد نیز در عصر توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع ۶۵ هزار کنسرو در سرپل‌ذهاب توزیع شد افزود: مشکل اصلی در شب گذشته قطعی آب و برق بود که به خاطر زلزله شدید قطع شد و از طرفی زلزله چهار ریشتری قبل از زلزله اصلی سبب هوشیاری و کاهش خسارت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز