خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

دستفروشان از سوی اصناف مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۹۳۴

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری، تجریش گفت: دستفروشان از سوی اصناف مورد بی‌توجهی قرار گرفتند، در حالی که اصناف می‌توانست کاری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژادبهرام؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری‌، تجریش در بیستمین جلسه شورای شهر در واکنش به سخنان رئیس اتاق اصناف بیان داشت: سه قانون در خصوص اصناف داریم که در همه این قوانین حمایت لازم از اصناف شده است اما اصناف 300هزار صنف دارد که شبکه موئیرگی است اما در ارتباط با مردم و ارائه خدمات ضعیف عمل می‌شود.

وی افزود: دستفروشان از سوی اصناف مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. اصناف می‌توانست کاری کند. فاصله بین شورا و اتاق اصناف باید رفع شود؛ اصنافی که در حال از بین رفتن یا نیازمند حمایت هستند نباید مورد غفلت قرار گیرند.

نژادبهرام تاکید کرد که اتاق اصناف فضایی است که دستوراتش ضمانت اجرایی ندارد و بسیاری از اصناف بدون مجوز کار می‌کنند.

در ادامه جلسه احمد مسجدجامعی در واکنش به گزارش رئیس اتاق اصناف گفت: امید است فضایی ایجاد شود که از حیثیت اصناف به خصوص اصنافی که در حال فراموشی و از بین رفتن هستند، حمایت شود.

وی افزود: اصناف دارای سابقه تاریخی هستند حتی طرح موزه اصناف را در محدوده بازار پیشنهاد داده‌ام و گفتیم که برای نمونه از اصناف قدیمی در محدوده بازار باقی بماند که نشد.

وی افزود: برخی اصناف علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم از نظر بهداشتی هم مغایرت دارند که براساس قانون باید منتقل شوند.

مسجدجامعی گفت: در این پروسه ما کمتر از اصناف دعوت کردیم تا نظرات خود را اعلام کنند. باید به صورت همکارانه با اتاق اصناف آیین‌نامه تدوین کنیم. سه چهار سند هم در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز