خبرگزاری کار ایران

اعزام ۱۹ هزار دانش‌آموز در قالب ۷۰ رشته تیم به مسابقات ورزشی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۴۴۳

سرپرست فدراسیون ورزش دانش آموزی با بیان اینکه فدراسیون به دنبال تامین سلامت و شادابی دانش آموزان است گفت: از ابتدای امسال ۱۹ هزار دانش‌آموز در قالب ۷۰ رشته تیم از استان‌های کشور به مسابقات ورزشی اعزام شدند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صائبی در آیین برگزاری انتخابات هیئت ورزش های دانش آموزی استان اظهار کرد: امروز فدراسیون ورزش دانش آموزان همسو با سیاست های معاونت ورزش و سلامت تمام تلاش خود را به کار بسته تا زمینه حضور دانش آموزان را در مسابقات ملی و بین املللی فراهم کند.

سرپرست هیأت‌های ورزشی دانش‌آموزی کشور بیان کرد: انتخابات رئیس هیئت ورزشی دانش‌آموزی براساس آیین‌نامه جدید هیئت ورزش دانش‌آموزی که مصوبه وزارت ورزش و جوانان است، برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تقریباً 16 سال از تشکیل فدراسیون ورزش دانش‌آموزی می‌گذرد، افزود: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در سال 81 تأسیس و تا سال 86 این روند ادامه داشت .

صائبی با بیان اینکه در سال 86 فدراسیون زیرمجموعه اداره‌کل تربیت بدنی آموزش و پرورش قرار گرفت، تصریح کرد: از سال 88 مجدداً با ایجاد معاونت تربیت بدنی و سلامت در وزارت آموزش و پرورش، فدراسیون ورزش دانش‌آموزی احیا شد و فعالیت‌های آن نسبت به گذشته چشمگیرتر شد

وی، با بیان این که فدراسیون ورزش دانش آموزی بر اساس سند تحول و به منظور تحقق اهداف این سند در بحث سلامت و تندرستی تأسیس شده است، تصریح کرد: این فدراسیون به دنبال تأمین سلامت و شادابی دانش آموزان است.

سرپرست فدراسیون ورزش دانش آموزی تصریح کرد: هیئت ورزشی دانش آموزی استان ها به عنوان نماینده و مرجع ذیصلاح در اجرای برنامه ها و فعالیت های فدراسیون ورزش دانش اموزی در سطح کشور هستند.

صائبی با بیان اینکه مجمع هیات های ورزشی بالاترین رکن تصمیم گیری برای فعالیت های ورزشی دانش آموزی در سطح استان هاست افزود: استعداد یابی و ارتقاء ضریب سلامت دانش آموزان در حوزه ورزش مدارس کشور را دو رویکرد مهم این وزارتخانه می باشد

وی افزود: توسعه شبکه ای ساختاری ورزشی در سال 93 اولین بار توسط مجمع هیات های ورزشی دانش آموزی تشکیل و اساسنامه مورد تصویب هیات قرار گرفت و در نهایت در زیر مجموعه هیات های ورزشی شکل سرپرست فدراسیون ورزش دانش آموزی  کشور با بیان اینکه در سال 94 معاونت تربیت بدنی و سلامت دارای ردیف بودجه ای مجاز شد، ادامه داد: در حال حاضر شاهد رشد 24 درصدی آن  هستیم که می توان برنامه های مختلف ورزشی در راستای ارتقاء سلامت و آمادگی جسمانی دانش آموزان اجرا نمود .

صائبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی بعد از انتخابات هیأت‌های ورزشی در استان‌ها، استقرار تشکیلاتی، سازمانی، حقوقی، اداری و مالی هیأت‌های ورزشی استان‌ها، انجمن‌های ورزشی و کمیته‌های زیرمجموعه است.

سرپرست هیأت‌های ورزشی دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر نسبت به استقرار این تشکیلات اقدام کنیم، افزود: در این راستا، مشکلات مناطق و استان‌ها در این حوزه حل شده و شاهد شکوفایی استعدادهای ورزشی در سطح استان‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز