خبرگزاری کار ایران

بازدید سفیر ایران در عراق از درمانگاه‌های هلال‌احمر در کاظمین

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۴۲۸

سفیر ایران در عراق پس از بازدید از درمانگاه های هلال احمر در سامرا و امامزاده سید محمد، در ستاد مرکزی اربعین در کاظمین با مسئولان بخش های مختلف خدمت رسانی به زائران دیدار کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، ایرج مسجدی در دیدار با مسئولان ستاد مرکزی اربعین، با اشاره به اینکه تعریف مراسم اربعین برای دولت و ملت عراق با تعریف این مراسم برای دولت و ملت ایران متفاوت است، اظهار کرد: زائران ما از فرصت اربعین برای زیارت تمام اماکن مذهبی عتبات استفاده می کنند بر همین اساس نیز ما باید برنامه ریزی لازم در این زمینه داشته باشیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن خدمات ارائه شده از سوی هلال احمر در بخش درمان زائران، از هلال احمر تشکر ویژه کرد و گفت: اقدامات بسیار خوب و مناسب درمانی در این مدت برای زائران صورت گرفته است که جای تشکر دارد؛ اینکه همه مسئولان هلال احمر از کاور هلال احمر استفاده می کنند نیز اقدام بسیار مثبتی است.

در این دیرار همچنین مسئولان بخش های مختلف ستاد مرکزی اربعین از جمله تغذیه، اسکان، فرهنگی، کنسولی، هلال احمر و ... گزارش اقدامات خود را ارائه کردند.

حمید عباسی، رئیس درمانگاه کاظمین و تابعه هلال احمر هم با اشاره به اینکه به دلیل پیشگیری از بروز مشکلات برای زائران ایرانی یک پزشک مستقر به بیمارستان کاظمین اعزام شده است، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته در درمانگاه شارع امام علی (ع)کاظمین، 450 بیمار، در درمانگاه صاحب الزمان بیش از هزار بیمار و در درمانگاه مرکزی کاظمین 350 نفر ویزیت شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از زائران ایران با مشکل بیمه مواجه هستند، گفت: زائرانی که بیمه نیستند باید در بیمارستان کاظمین هزینه درمان خود را به دینار پرداخت کنند که مشکلات زیادی برای آنها به وجود می آورد.

عباسی با اشاره به اینکه کارشناسان بهداشت محیط هلال احمر هر روز در حال بررسی وضع بهداشتی و سلامت آب و محیط کاظمین هستند، گفت: تاکنون مشکل جدی مشاهده نشده است و مسمومیت ها نسبت به سال قبل بسیار کمتر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز