خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مرکزی اربعین:

مبلغ قابل قبولی برای حمل‌ونقل مسافر در مرزها در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۷۲۶

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: از وزارت راه، سازمان حمایت از مصرف کننده و اتحادیه اتوبوسرانی می‌خواهیم مبلغ قابل قبولی را برای حمل و نقل مسافر به مرزها در نظر بگیرند تا شرایطی ایجاد نشود که راننده اتوبوس انگیزه رفتن به مرزها را نداشته باشد و از آن طرف مردم هم هزینه سنگین را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری؛ رییس ستاد مرکزی اربعین امروز در نشست خبری با بیان اینکه ستاد اربعین مرجع تعیین کننده نرخ قیمت نیست، گفت: ما همیشه در ستاد اربعین تاکید داریم دستگاههای مسئول برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

او در خصوص پیشنهاد افزایش کرایه‌های اتوبوس تا صددرصد از سوی رییس صنف اتوبوسرانی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در زمان های غیراربعین از زائران 16 هزار تومان برای تامین خدمات در عتبات دریافت می کنند و ما در ستاد اربعین از آنها خواستیم با توجه به اینکه در مراسم راهپیمایی اربعین عامه مردم و بیشتر قشر مستضعف حضور دارند، مبلغ هزینه را کاهش دهند. جمعیت هلال احمر نیز هزینه را تا 5 هزار تومان کاهش داد.

رییس ستاد اربعین با بیان اینکه ما در این ستاد تلاش داریم؛ هزینه‌ها کاهش یابد، گفت: ما به سازمان های مربوطه توصیه کردیم تا مدیریت سفر داشته باشند با توجه به اینکه برخی زائران از هم اکنون سفر را آغاز کرده و در مرزها حضور دارند پس زودتر هم باز خواهند گشت، بنابراین ممکن است ناوگان مسافربری در روزهای ابتدایی و پایانی یک سری خالی و بدون مسافر باشند اما قطعا در روزهای میانی و پیک سفر اتوبوسها در مسیر رفت و برگشت مسافر خواهندداشت بنابراین ما از وزارت راه، سازمان حمایت از مصرف کننده و اتحادیه اتوبوسرانی می خواهیم مبلغ قابل قبولی را برای حمل و نقل مسافر به مرزها در نظر بگیرند تا شرایطی ایجاد نشود که راننده اتوبوس انگیزه رفتن به مرزها را نداشته باشد و از آن طرف مردم هم هزینه سنگین را پرداخت کنند.

وی افزود: قطعا همه تلاش ما بر این است تا خدمات و تسهیلات بیشتری با هزینه کمتر به زائرین در این ایام داده شود.

ذوالفقاری در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین گفت: در حوزه های زیرساختی کارهای خوبی انجام شده مردم نیز همکاری مناسبی با ما داشتند و خوشبختانه مدیریت سفر از سوی مردم بهتر شده و ما از ازدحامی که در سال‌های گذشته در این دوره زمانی با آن مواجه بودیم فاصله گرفته ایم.

او ادامه داد: نیروی انتظامی هشدارهای لازم را سریعتر به مردم داده تا افراد بدون ویزا به مرز مراجعه نکنند چراکه اگر کسی بدون ویزا از مرز عبور کند عراق فورا مرزها را می‌بندد و مشکلات عدیده ای برای ما ایجاد می‌شود.

رئیس ستاد اربعین خاطرنشان کرد: ما باید اقداماتمان را در مرز خسروی نیز کامل کنیم چرا که این مرز برای اولین‌بار امسال برای تردد زائران بازگشایی می‌شود بنابراین باید اقدامات و امکانات لازم در این مرز سریعا ایجاد شود و هچنین استان های معین نیز هر چه سریع‌تر توسط دستگاه های مربوطه بررسی شده و رده‌هایی که در این استان‌ها فعال نیستند فعال شوند تا مشکلی در زمان ارسال زائران ایجاد نشود.

او با بیان اینکه باید کمیته کنسولی نیز جلسه ای برای صدور ویزا تشکیل دهد گفت: امسال قرار شد برای کاهش مشکلات مردم برای عتبات عالیات ویزا به صورت انفرادی صادر شود اما باید راهی برای سرعت دهی در صدور ویزا ایجاد کنیم تا مردم معطل نشوند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: همچنین باید در طول طرح پیاده روی اربعین نیز هر روز یک جلسه در تهران برگزار کنیم تا مسائلی که در روند کار نیاز به بررسی و هماهنگی‌های لازم را دارند در آن جلسه مطرح و اقدامات لازم برای انجام آنها ایجاد شود.

رئیس ستاد اربعین همچنین تاکید کرد: در خصوص قیمت‌ها و هزینه‌های ایجاد شده از جمله بیمه، هلال احمر، ویزا، شرکت‌های کارگزاری تلاش شده است تا نسبت به زمان غیر اربعین کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها داشته باشیم و قصد ما این است که با توجه به اینکه در این ایام افراد بسیاری علاقه‌مند به سفر به عتبات عالیات هستند شرایط لازم برای آنها فراهم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز