خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی:

دفتر تحقیقات کاربردی، مجموعه‌ای فرابخشی با وظایفی استراتژیک است

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۲۹۱

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ظهر امروز در آیین معارفه سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی این فرماندهی، این مجموعه را فرابخشی برشمرد و گفت: ماموریت های دفتر تحقیقات کاربردی، سنگین، خطیر و استراتژیک است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که سرهنگ ملکی، به عنوان سرپرست جدید دفتر تحقیقات کاربردی فاتب معارفه شد، سردار حسین رحیمی، با اشاره به کار خطیر و استراتژیک این مجموعه عنوان داشت: اهداف دفتر تحقیقات پلیس پایتخت باید کاربردی شود چرا که این مجموعه فرابخشی است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این مطلب که دفتر تحقیقات کاربردی باید نقاط ضعف، چالش ها و آسیب ها را شناسایی کرده و با استفاده از مهندسی معکوس به فرصت تبدیل کند، افزود: از سوی دیگر باید نقاط قوت نیز بررسی  و ارتقا یابد.

وی عنوان داشت: دفتر تحقیقات کاربردی باید طی تحقیقات و بررسی های خود دریابد که چرا در بخش های انضباط اجتماعی و ترافیکی پلیس موفقیت یا عدم موفقیت دارد و باید چه شیوه ای به کارببرد تا در مدیریت ترافیک و انضباط اجتماعی و عمومی، کارآمدی پلیس بالا برود.

سردار رحیمی افزود: این مجموعه در برآوردهای خود باید بتواند راهکارهایی ارایه دهد که ترافیک حل شود و حوادث رانندگی را کاهش یابد یا این که چه کنیم که وقوع جرایم را کاهش و کشف جرایم را افزایش دهیم.

رییس پلیس پایتخت، در ادامه با تاکید بر ایجاد تحول در کلانتری ها و مراکز انتظامی دیگر و کارآمدی کردن اقدامات و افزایش کشف جرم، افزود: دفتر تحقیقات کاربردی باید در این زمینه تحقیقات کرده و بررسی کند که چه اقدامی باید صورت گیرد تا این مهم برآورده شود.

وی همچنین عنوان داشت: این مجموعه باید بررسی کند که چه اقدامی باید برای کاهش آسیب های اجتماعی و مواد مخدر صورت گیرد و یا چه کنیم که از افزایش معتادان و خرده فروشان مواد مخدر جلوگیری کنیم تا در نتیجه آن تفرجگاه ها و سایر مناطق ما امن تر شود.

سردار رحیمی با اشاره به این موضوع که دفتر تحقیقات کاربردی باید طوری عمل کند که بر اساس آن ماموریت های پلیس کارآمدتر شود، گفت: این مجموعه باید تلاش کند که علاوه بر موضوع امنیت در جامعه احساس امنیت نیز ارتقا یابد.

رییس پلیس پایتخت در ادامه با تاکید بر این مطلب که این مجموعه باید به سویی برود که اقدامات پلیس به سمت اثربخشی بیشتر سوق یابد، بیان داشت: باید پلیس را مدرن کرد، دفتر تحقیقات باید علمی تر از گذشته عمل کند و روش های مدرن و کارآمد را جایگزین روش های ناکارآمد نماید چرا که بزرگترین کار دفتر تحقیقات کاربردی پلیس، کمک  به تصمیم سازی برای فرمانده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان افزود: امیدوارم با به کارگیری تحقیقات علمی، همکاری با مراکز دانشگاهی، کنفرانس های علمی و تلاش مضاعف، شاهد تحول مناسب در مجموعه دفتر تحقیقات کاربردی فاتب باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز