خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی:

آمریکا عرضه حمله به ایران را ندارد/ همکاری ۷ هزار پلیس افتخاری با پلیس تهران

کد خبر : ۵۴۴۶۷۸

رییس پلیس پایتخت از همکاری ۷ هزار پلیس افتخاری در تهران در حوزه‌های مختلف با پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در همایش پلیس افتخاری گردان سایبری گفت: از امروز گردان سایبری فتای تهران‌بزرگ کار خود را شروع کرده و فضای نو و جدید سایبر و مجازی که رشد روز افزون و غیرقابل کنترلی را دارد جزیی از زندگی جاری و روزمره همه مردم شده و حتی کودکانی که تازه در حال شکل‌گرفتن هستند بعد از گفتن مامان و بابا با فضای سایبر و مجازی و موضوعات مرتبط با آن آشنا هستند.

او با بیان اینکه این موضوع حامل پیام مهمی است و همه بخش‌ها باید به آن توجه کنند، تصریح کرد: فضای مجازی همانقدر که محاسن دارد می‌تواند ویرانگر هم باشد. ما به‌عنوان پلیس شاهد خانواده‌هایی هستیم که از هم پاشیده می‌شوند همچنین شاهد جرائم و جنایات کلاهبرداری‌ها و... که از طریق این فضا انجام می‌شود.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه ما با چالش و تهدید روبرو هستیم، اظهارکرد: پلیس باید اشراف ویژه‌ای بر این نوجوان تازه شکل گرفته داشته و آن را جدی بگیرد. البته پلیس به‌عنوان بازوی مسلح نظام جمهوری اسلامی و ضابط دستگاه قضا و چشمان بیدار جمهوری اسلامی مسئولیت اصلی برقراری نظم و امنیت را در داخل کشور برعهده دارد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد و با برنامه دقیق در این فضا حرکت کند. از همین رو سال‌های اخیر پلیس فتا و پلیس سایبری را راه‌اندازی کردیم که نوجوانی است که سال‌های اخیر  شکل گرفته و خوب درخشیده و بیش از ۸۲ درصد جرایمی که در فضای مجازی و در حوزه تهران‌بزرگ رخ می‌دهد توسط پلیس فتا در حال کشف است اما این قانع کننده نیست.

سردار رحیمی ادامه داد: دو- سه سال اخیر با پیگیری و درخواست به رهبر انقلاب درباره افرادی مانند بسیج که کنار سپاه فعالیت می‌کنند، اعلام نیاز کردیم تا بتوانیم افراد علاقه‌مند به همکاری با پلیس جذب شوند. خوشبختانه این موضوع در ستاد کل مصوب شد و نیروی انتظامی نیروی مردمی را کنار خود پیدا کرد.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: در حقیقت پلیس افتخاری همان بسیج نیروی انتظامی است که بدون چشمداشت کنار پلیس کار می‌کند و در حال حاضر ۷ هزار پلیس افتخاری در تهران در حوزه‌های مختلف با پلیس همکاری می‌کنند که  بیشترین فعالیت آنها با پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها و سپس در راهنمایی و رانندگی است و خوشحالم در هفته نیروی انتظامی فرصتی ایجاد شد تا گردان بزرگ عملیاتی پلیس سایبر را به عنوان پلیس افتخاری راه‌اندازی کنیم.

سردار رحیمی تاکید کرد: انتظار ما از پلیس افتخاری و گردان سایبری این است که به‌طور عملی وارد این عرصه شوند چراکه در این فضا به راحتی دروغ‌پردازی شده و آبروی مردم را می‌برند و به‌غیر از دستوراتی که در این حوزه داده می‌شود خودتان هم هوشیار باشید چراکه خودتان این وضعیت اسفبار را می‌بینید.

او تصریح کرد: کار بزرگی بر عهده ماست. دشمن با تمام قدرت و ابزار وارد شده تا بنیان خانواده را از بین ببرد. شک نکنید آمریکا عرضه حمله به ایران را ندارد و ۴۰ سال است تهدید می‌کند و ۴۰ سال پیش امام(ره) فرمود امریکا هیچ غلطی نمی‌کند و نمی‌تواند بکند اما می‌تواند جامعه ما را از درون بپاشد؛ به آرمان‌ها، دین، هویت و شخصیت ما تهاجم گسترده داشته و دست هم بر نمی‌دارند. آنها زر و زور و رسانه را در اختیار دارند و رفتارهای مردم را با این سه ابزار تغییر می‌دهند.

رییس پلیس تهران تاکید کرد: دوران دوران جنگ نرم و تهدید نرم است و بزرگترین ابزار در این جنگ فضای مجازی است که بیش از ۷۰ درصد جمعیت اطلاعات و نیازهای خود را از فضای مجازی تامین می‌کنند و این فضا قدرت بالایی دارد. متاسفانه امروز قماربازی و شرط‌بندی هم در فضای مجازی انجام می‌شود بنابراین توقع من این است که این گردان فقط یک اسم نباشد چراکه این فضا بسیار حساس است و از جوانان علاقه‌مند استفاده کنید.

وی با بیان اینکه امروز ما میراث‌دار نظام هستیم، گفت: می‌دانید که دشمنان با چه بغض و کینه‌ای به این کشور می‌نگرند و ما می‌توانیم کشورمان را از چنگال اینها نجات دهیم همانطور که در گذشته انجام دادیم. من از سال‌های جوانی در جنگ و شرایط سخت زندگی کردم و این باور در من ایجاد شده که می‌توانیم اما نیازمند افراد با پشتکار هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز