خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی خبر داد:

مرحله دوم طرح رعد اجرا شد/ دستگیری ۵۹۲ مجرم در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۲۰۶

رئیس پلیس تهران بزرگ در دومین مرحله طرح رعد ۵۹۲ نفر خرده‌فروش مواد مخدر، مالخر، سارق و اعضای یک گروه مجازی قاچاق و خرید و فروش دارو و لوازم بهداشتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح رعد گفت: اقدام جدیدی در پلیس تهران بزرگ شروع شده و قصد داریم از تمام ظرفیت کلانتری‌ها استفاده کنیم. در طرح رعد قرار است؛ تمام ظرفیت‌های همکارانمان در کلانتری‌ها در کشف جرم و دستگیری مجرمان احیا شود.

او با اشاره به اینکه طرح رعد با همکاری پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها آغاز شده‌است، گفت: پس از یک هفته کار عملیاتی طی 24 ساعت گذشته به محل‌هایی که پاتوق سارقان، اشرار و خرده‌فروشان مواد مخدر بوده حمله کردیم که منجر به دستگیری 329 سارق، مالخر و خرده فروش مواد مخدر شده‌است. همچنین در این طرح 90 دستگاه خودروی سرقتی، 76 دستگاه موتور سیکلت، 105دستگاه انواع دوچرخه و 3500 دستگاه انواع گوشی موبایل کشف شده‌است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در مرحله دوم طرح رعد 9 باند بزرگ سرقت لوازم خودرو منهدم شده که تاکنون به 1200 تا 1500 مورد سرقت اعتراف کرده‌اند. یکی از این باندها لوازم مزدا را سرقت می‌کردند. همچنین 161 خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند که از آنها 32 کیلو مواد کشف و ضبط شده است. همچنین 5493 قلم انواع کالای قاچاق شامل پوشاک، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و ... نیز کشف و ضبط شده است و ارزش اموال مسروقه کشف شده در این طرح 4 میلیارد تومان است.

سردار رحیمی با بیان اینکه طرح رعد توسط کلانتری‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: از مردم می‌خواهیم با کلانتری‌ها همکاری کنند و محل مخفیگاه و حضور سارقان، قاچاقچیان و مزاحمان نوامیس را اطلاع داده تا کشف و دستگیری این افراد سریعتر انجام شود.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به انهدام باند بزرگ پانچی‌آی که یک باند بزرگ بین‌المللی در زمینه داروها، مواد بهداشتی و آرایشی تقلبی است، گفت: پلیس فتا در طرح بین‌المللی پان چی آی توانست یک گروه بزرگ قاچاق دارو و لوازم بهداشتی را که از طریق فضای مجازی فعالیت می‌کردند را کشف و مقادیر مختلفی دارو و لوازم بهداشتی به ارزش دو میلیارد تومان از آنها کشف و ضبط کند. همچنین 102 نفر در همین رابطه دستگیر شده‌اند.

او درباره انهدام یک باند سه نفره توزیع کتاب‌های مبتذل گفت: در سر کلانتری یکم یک باند سه نفره که انواع کتاب‌های مبتذل و همچنین عرفان‌های دروغین و نوظهور و فرهنگ ضاله را تبلیغ می‌کردند دستگیر و از آنها صدها جلد کتاب با عناوین مختلف از جمله شیطان پرستی کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تمهیدات پلیس برای مراسم تشییع پیکر شهید حججی گفت: پیکر شهید حججی فردا از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان خراسان تشییع می‌شود و مسئولیت امنیت این مراسم بر عهده پلیس است. از همین رو برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای حضور گسترده مردم در این مراسم پیش بینی شده است.

او ادامه داد: ما در این منطقه قطعا محدودیت ترافیکی خواهیم داشت و از فردا ساعت 9 صبح تا یک ظهر از مردم می‌خواهیم با پلیس همکاری‌های لازم را داشته تا مشکل ترافیکی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز