خبرگزاری کار ایران

سرهنگ روحی خبر داد:

لغو مصوبه دولت و تولید خودروهای پرمصرف از سوی خودروسازان

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۱۴۱

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور از لغو مصوبه دولت و تولید خودروهای پرمصرف داخلی با فشار خودروسازان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ روحی؛ معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در نشست خبری معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با محوریت موضوع آلودگی هوا اظهار کرد: سال گذشته بحث شماره‌گذاری خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین به شرط داشتن استانداردهای لازم را داشتیم که از ابتدای مهرماه سال گذشته برای خودروهای سنگین درون‌شهری اقدام شد و شماره‌گذاری منوط به تجهیزات لازم شد.

او با بیان اینکه در خصوص موتورسیکلت‌های کاربراتوری هم شماره‌گذاری متوقف شد مگر آن‌هایی که موتورشان پیش از این مصوبه تولید و وارد شده بود گفت: موتورهای انژکتوری حدود ۳۰ هزار دستگاه و موتورهای کاربوراتوری کمتر از هزار دستگاه شماره‌گذاری شده و به دنبال آنیم که به دنبال موتورهای برقی و با سوخت پاک برویم. در شهر تهران ۸۰ درصد آلایندگی گفته می‌شود که به منابع آلاینده مربوط است.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: سال گذشته بیش از حدود یک و نیم میلیون خودرو شماره‌گذاری کردیم و کمتر از یک دهم آن اسقاط شده‌اند.مهم‌ترین کاری که باید بکنیم آن است که خودروهای موجود که آلایندگی ایجاد می‌کنند را از چرخه خارج کنیم. موضوع مهم دیگر ارتقای کیفیت خودروی تولیدی و همچنین ارتقای کیفیت سخت ماست.

سرهنگ روحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید خودروهای پرمصرف داخلی که مربوط به چهار شرکت بودند با لغو مصوبه دولت با فشار خودروسازان از سر گرفته شده و باید به سمت کاهش آلودگی هوا برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز