خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت:

طرح تحول نظام سلامت یک انقلاب بزرگ، به ویژه در حوزه سلامت روان است/ در خانه ‌های بهداشت، غربالگری سلامت روان نیز انجام می ‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۹۰۰

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه سند ارتقای سلامت روان تدوین شده است، گفت: امروز در خانه ‌های بهداشت غربالگری سلامت روان نیز انجام می ‌شود.

به گزارش ایلنا، علی اسدی، در نشست خبری هفته سلامت روان با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یک انقلاب بزرگ به ویژه در حوزه سلامت روان است، خاطرنشان کرد: در طی سی سال گذشته، تنها 300 نفر کارشناس سلامت روان در سیستم وجود داشت که به مردم خدمات سلامت روان ارائه می داد، اما با آغاز طرح تحول سلامت این تعداد به 1300 نفر رسید که این به معنای انقلاب در ایجاد دسترسی مردم به خدمات سلامت است.

وی افزود: چنانچه به برنامه پنجم و ششم توسعه که برنامه هایی ملی هستند، مراجعه کنید، درمی یابید که خدمات سلامت و همچنین خدمات سلامت روان در این برنامه ها طراحی و ادغام شده است و در بسته های خدمتی که برای تمام گروه های سنی گردآوری شده، مطالب آموزشی در رابطه با افزایش سطح سواد سلامت روان مردم تدوین شده است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امروزه توانمندسازی مردم در نظام شبکه بهداشت ساختار پیدا کرده است، اما این برنامه جوان است و در چند سال آینده حاصل اقدامات ارائه شده در طرح تحول سلامت دیده می ‌شود.

وی ادامه داد: سند ارتقای سلامت روان کشور نیز تدوین شده است و بخش هایی از این سند در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصویب شده که یکی از آن بخش ها، بسته خدمتی کارکنان و سلامت روان آنها و بخش دیگر سلامت روان است که اینها برنامه های جامعی است که وزارت بهداشت برنامه های خود را بر آن اساس پیش بینی کرده است.

اسدی در پایان تصریح کرد: همچنین امروز در خانه ‌های بهداشت غربالگری سلامت روان نیز انجام می ‌شود. این اقدام تاکنون وجود نداشته است و مردم با شاخص های معین مورد بررسی قرار می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز