خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

حقوق بازنشستگان تامین کننده هزینه‌های آنها نیست

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۵۵۸

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم بازنشستگان وزارت علوم گفت: کارمندان شاغل و بازنشسته وزارت علوم همگی عضو خانواده بزرگ آموزش عالی هستند وهویت اجتماعی خود را از آموزش عالی می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، سیدضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم گفت: تکریم بازنشستگان یک امر مدیریتی، اخلاقی، انسانی و متعهدانه است و به عنوان یک ضرورت باید در طول سال به صورت مستمر و چند جانبه ادامه داشته باشد و فقط به یک برنامه تقدیر محدود نشود.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه میزان حقوق بازنشستگان تامین کننده هزینه‌های آنها نیست، گفت: هزینه‌های زندگی کارمندان بازنشسته با توجه به شرایط زندگی آنها، افزایش تعداد خانوار و هزینه‌های جانبی، بالا است و تلاش برای افزایش درآمد آین عزیزان باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید برای حل معضل حقوق بازنشستگان به فکر چاره انریشی باشند، گفت: همه اقشار دانشگاهی باید جهت حل این معضل الگوهایی ارائه دهند و توقع این است که استادان و کارشناسان دانشگاهی در ارائه راه حل برای رفع مشکلات، پیشگام باشند.

 هاشمی با اشاره به اینکه بیشتر منابع پرداختی صندوق‌های بازنشستگی از طرف دولت تامین می‌شود و منابع دولت هم نامحدود نیست، گفت: بر اساس بودجه‌های سنواتی، منابع دولت هم به صورت مستمرافزایش می‌یابد ولی در دو دهه اخیر به دلیل ثابت بودن تقریبی تعداد کارکنان دولت و افزایش بازنشستگان، این منابع نیز با رشد اندکی مواجه شده که این تعارض نیز باید با بررسی کارشناسانه حل شود.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه ما دانشگاهیان نباید از ارائه راه‌حل شفاف معضلات واهمه داشته باشیم، گفت: ما باید با اتکا به دانشمندان و تجربیات ارزنده همکاران دانشگاهی به جنگ مشکلات برویم و دست به دست هم داده و با عزمی جدی در طرح مسئله و ارائه راه حل به جد بکوشیم.

او ادامه داد: باید از امکانات دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور در جهت رفاه حال کارکنان شاغل و بازنشسته بهره‌برداری کنیم.

 هاشمی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری که" امر به ورزش، امر به معروف است "، گفت: باید برنامه‌ریزی شود تا برای هم افزایی همه دانشگاهیان و کارکنان شاغل و بازنشسته خانواده بزرگ آموزش عالی از امکانات ورزشی، درمانی، رفاهی و فراغتی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به نحو مطلوب استفاده شود.

در این مراسم از تعدادی از بازنشستگان ستادی وزارت علوم با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز