خبرگزاری کار ایران

همزمان با سومین نشست شورای حکام «اپدیم» انجام می‌شود؛

افتتاح رسمی مرکز توسعه مدیریت اطلاعلات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۱۹

حکام مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه «اپدیم» ۲۷ و ۲۸ آذر ماه سال جاری (۱۸ و ۱۹ دسامبر ۲۰۷۸ میلادی) در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، «اپدیم» به عنوان پنجمین مرکز وابسته به اسکاپ به صورت رسمی در تهران افتتاح و کار رسمی آن آغاز خواهد شد.  علاوه بر نشست ۹ کشور عضو شورای احکام، اجلاس عالی تخصصی مشورتی در زمینه اطلاعات بلایا نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تخصصی دو روزه، کارشناسان و و نمایندگان عالی رتبه عضو اسکاپ و اپدیم، کشورهای آسیا و اقیانوسیه و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد در مورد مدیریت اطلاعات بلایا برای کاهش خطر، تسهیم و اشتراک تجربیات، ابزارها، روش‌های جمع‌آوری داده‌ها از قبیل چارچوب راهبردی مدیریت جهانی اطلاعات مکان محور سازمان ملل متحد، معرفی چارچوب نظارتی سندای و گزارش روند دستیابی به اهداف چارچوب سندای و اهداف مرتبط به توسعه پایدار در زمینه بلایا را مورد بحث قرار خواهند داد.

در این نشست همچنین یک شبکه منطقه‌ای برای توسعه ظرفیت مدیریت اطلاعات بلایا از طریق همکاری‌های منطقه ای و جنوب – جنوب را شکل خواهد داد.

دستاوردهای نشست مشورتی – تخصصی کارشناسان در سومین نشست شورای حکام مورد بحث و برسی اعضا قرار خواهد گرفت و مصوبات این شورا در مجمع عمومی سالانه اسکاپ تصویب و به شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد ( اکوسوک ) گزارش خواهد شد.

گفتنی است دومین نشست شورای حکام مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایای آسیا و اقیانوسیه نیز بهمن ماه سال گذشته با حضور شمشاد اختر معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز