خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق اصناف تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شورای پنجم شهر تهران از ظرفیت‌های اصناف استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۴۵۸

عضو اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه اصناف ظرفیت‌های زیادی برای کمک به شورای پنجم شهر تهران و شهرداری دارند، گفت: سرفصل‌‌های همکاری با شورا و شهرداری در 16 بند تهیه و به آنها ارائه شده است.

داوود حبیبی‌فرد (گنجی) عضو اتاق اصناف تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره همکاری اصناف و شورای پنجم شهر تهران گفت: شورای شهر پنجم نیاز به حمایت دارد، زیرا 12سال یک نوع نگرش در امور شهری نهادینه و منجر به نارضایتی مردم شده است. بنابراین هر تغییری نیاز به زمان دارد و همه مردم و اصناف باید از این شورا برای تغییر حمایت کنند.

او با اشاره به اینکه اصناف بزرگترین تشکل غیرسیاسی کشور است و بیشترین اشتغال‌زایی را داشته،‌ گفت: نیمی از شاغلان کشور در اصناف هستند. اصناف به صورت مردم نهاد اداره می‌شود و با مردم ارتباط مستقیم دارند،‌ بنابراین ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که اگر شورای پنجم و شهرداری به این ظرفیت‌ها توجه کنند، اصناف می‌تواند از این ظرفیت‌ها برای کمک به شورا و شهرداری استفاده کنند.

حبیبی‌فرد با تاکید بر اینکه سرفصل همکاری‌های اصناف در 16 بند تهیه و به شورای پنجم شهر تهران و شهرداری ارائه شده، افزود: شورای شهر و شهرداری می‌توانند از فعالان اقتصادی اتحادیه‌های اصناف  که از نخبگان و معتمدین مردم هستند، برای مدیریت شهر استفاده کنند.

عضو اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه قانون همیشه باید اصلاح شود، گفت: اصناف ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارند که در پروژه‌های شهری نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. همچنین شورای پنجم شهر نیاز به حمایت و نظارت دولت دارد. شهردار تهران نیز باید به ظرفیت‌های اصناف توجه کند.

او درباره مشکلات اتحادیه‌ها در اصناف گفت: اتحادیه‌ها امروز تبدیل به کارگران مجانی دولت‌ها تبدیل شده‌اند. هیچ امکاناتی برای اتحادیه‌ها وجود ندارد به طور مثال برای موضوع مالیات مشکلاتی وجود دارد یا میزان واردات کالا باید با مشورت اعضای اتحادیه‌ها انجام شود تا بین عرضه و تقاضا توازن ایجاد شود.

حبیبی‌فرد با اشاره به اینکه تولید و واردات بدون هماهنگی اصناف انجام می‌شود، گفت: این عدم هماهنگی مشکلاتی از قبیل رکود قیمت‌ها یا تورم را در پی داشته است که همه این موارد را می‌توان با هماهنگی و مشورت با اصناف حل کرد. از طرفی دولت باید به اصناف تسهیلات ارائه کند تا آنها نیز بتوانند نیازهای اعضای خود را تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز