خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان تهران؛

بیش از 86 هزار تهرانی در بهار امسال خون اهدا کردند

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۹۳۰

- مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه امسال 86 هزار و 318نفر تهرانی خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش ایلنا از اداره کل انتقال خون استان تهران، سید مرتضی طباطبایی افزود: در این مدت 109 هزار و 39 شهروند تهرانی در سه ماهه ابتدای سالجاری به مراکز انتقال خون استان برای اهدای خون مراجعه کردند.

وی ادامه داد:50 درصد از خون های اهدایی سهم مشارکت اهداکنندگان مستمر(با حداقل سابقه 2بار اهدا در سال )است که در عین حال بانوان در بهار امسال تنها 4 و 27 صدم درصد اهدای خون داشتند.

طباطبایی با بیان اینکه بیش از 30 هزار مراجعه بهار امسال، مصادف با ایام ماه مباک رمضان بوده، اضافه کرد: در 30 روز ماه رمضان، 23 هزار و 750 نفر موفق به اهدای خون شدند که 57 درصد از این میزان اهدای خون توسط اهداکنندگان مستمر انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: ساعت فعالیت برخی مراکز که از اول ماه رمضان تغییر پیدا کرده بود از امروز شنبه دهم تیر ماه جاری طبق روال گذشته شده و 16 مرکز اهدای خون وصال، چیذر، تجریش، صادقیه، آزادی، امام خمینی (ره)، بیمارستان‌های قلب شهید رجایی و میلاد، پیروزی، افسریه، خراسان، شهرری، ورامین، شهریار، شهرقدس و رباط کریم آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان خون هستند.

مراکز انتقال خون وصال از ساعت 8 صبج تا 20، مراکز صادقیه ،میلاد ،آزادی ،مترو امام خمینی (ره) ،افسریه ،پیروزی ،خراسان شهرری و ورامین از ساعت 8 صبح تا 15 فعال هستند.

همچنین مرکز اهدای خون بیمارستان قلب شهید رجایی نیز از ساعت 8:30 تا 14:30 آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز