خبرگزاری کار ایران

میرشاهولد:

در مدارس دولتی به جز مدارس خاص، چیزی به نام شهریه نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۷۴۹

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات گفت: در مدارس دولتی به جز مدارس خاص، چیزی به نام شهریه نداریم.

به گزارش ایلنا، سیدرحیم میرشاه ولد ثبت نام دانش آموزان را یکی از موضوعات هرساله آموزش وپرورش دانست و اظهارکرد: اولیا همواره نسبت به ثبت نام فرزندانشان حساسیت داشته وعلاقه مند هستند آن ها را در بهترین مدارس ثبت نام کنند.

وی افزود: با هدف جلوگیری از تراکم بیش از حد در برخی مدارس و استفاده از ظرفیت دیگرمدارس، آموزش وپرورش محدودیت ها وشرایطی را برای ثبت نام مشخص کرده است.

میرشاه ولد تصریح کرد: محدوده جغرافیایی محل سکونت از جمله شرایطی است که در فرآیند ثبت نام دانش آموزان لحاظ می شود ، البته این محدودیت شامل  مدارس غیردولتی و مدارس خاص دولتی از جمله تیزهوشان و نمونه دولتی نمی شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات خاطرنشان کرد: پایه های ورودی دارای شرایطی هستند که باید رعایت شود مانند پایه اول دبستان که دانش آموزان موظفند پس از شرکت در طرح سنجش سلامت، اقدام به ثبت نام کنند و این موضوع هر ساله موردتأکید قرار می گیرد.

وی اظهارکرد: ثبت نام میان پایه توسط مدرسه انجام می شود و نیازی به حضور اولیا در مدرسه نیست.

میرشاه ولد با اشاره به کاهش میزان شکایات از نحوه ثبت نام، اظهارکرد: اولیای دانش آموزان جهت ارائه هرگونه شکایت از فرآیند ثبت نام‌ می‌توانند به سامانه پاسخ گویی به شکایات در پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و یا به صورت حضوری در ادارات آموزش وپرورش موضوع را پی‌گیری کنند.

وی افزود: در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه نداریم و مدیران حق دریافت وجه در زمان ثبت نام را ندارند، مشارکت مالی اولیا کاملاً اختیاری است و در طول سال تحصیلی صورت می گیرد، البته مدارس غیردولتی و هم چنین مدارس خاص دولتی از جمله، تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد از این قاعده مستثنی هستند و براساس دستورالعمل خاص خود اقدام  می‌کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات تصریح کرد: در مدارس غیردولتی نیز، دریافت شهریه براساس الگوی ارائه شده توسط شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، انجام می شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز