خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت ورزش و جوانان:

سازمان ملی جوانان احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۵۲۸

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از احیا و تشکیل سازمان ملی جوانان خبر داد و گفت: با روندی که پیش رو داریم در حداقل زمان ممکن این مهم عملیاتی و اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا از وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا رستمی، با بیان این که توسعه اجتماعی کشور، توسعه اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد، گفت: با همین رویکرد تلاش شد که بالاترین سطح هویت بخشی به سازمان های مرد نهاد را در حوزه جوانان دنبال کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان با ابراز خرسندی از موج ایجاد شده درحوزه تشکیل سازمان های مردم نهاد، ابراز داشت: موجب خوشحالی است که جوانان با همه سرخوردگی ها و ناامیدی ها اعتماد کردند و پذیرفتند راهی جز حضور در انتخابات ندارند.

وی با بیان این نکته که به زودی بیشتر مشکلات سازمان های مردم نهاد جوانان رفع می شود، گفت: از ابتدای شروع به فعالیتم تشکیل سازمان ملی جوانان را در اولویت قرار دادم چراکه برای پیگیری موضوعات و مطالبات جوانان نیازمند سازمانی ملی با اقتدار و دارای اختیارات و منابع هستیم تا بتوانیم با شبکه ای بزرگ که تحت عنوان سمن ها شکل گرفته، موضوعات این حوزه را پیگیری کنیم.

رستمی ادامه داد: رئیس جمهور دستور احیای سازمان ملی جوانان را صادر و سازمان اداری استخدامی هم لایحه تشکیل آن را تدوین کرد و هم اکنون در اختیار دوازده دستگاه دولتی است تا نظراتشان جمع بندی شود. امیدواریم بزودی لایحه احیای سازمان ملی جوانان تقدیم مجلس شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه تامین منابع مالی حوزه جوان را مورد تاکید قرارداد و گفت: هر چند که اقدامات موثری با بودجه 6 میلیاردی دوره پیش انجام شد اما کفاف موضوعات جوانان را نمی داد و دولت دریافت که با بودجه حداقلی نمی توان کارهای شایسته و بزرگ حوزه جوان را دنبال کرد بنابر این با پیگیری های مستمر، این اعتبار در سال جدید به چهارصد و پنجاه میلیارد تومان ارتقا یافت.

وی همچنین ساخت چهل و شش خانه جوان از سال 95 را اقدام ارزشمند دیگری در حوزه جوانان دانست و افزود: جوانان برای ارتباط و به اشتراک گذاری مهارت ها و توانایی های خود به محلی با سازوکار مشخص احتیاج داشتند که به همین منظور طرح احداث خانه های جوان دنبال شد و امیدواریم صد خانه جوان جدید در سال جاری اضافه شود.

محمدرضا رستمی در ادامه جایگاه حقوقی سازمان های مردم نهاد جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم با تفاهم نامه ای که با وزارت کشور خواهیم داشت تا یک ماه آینده این موضوع نیز به طور کامل حل و فصل شود و سمن ها با دریافت پروانه فعالیت بتوانند در ثبت شرکت ها وارد شوند و شناسه ملی دریافت کنند.

معاون وزیر در امور جوانان خاطر نشان کرد: در سال جدید طرح های استانی که طی داوری تائید شوند تا سقف پانزده میلیون تومان حمایت خواهند شد و طرح هایی که بتوانند از سطح کوچک خارج و به سمت طرح های بزرگ حرکت کنند به ترتیب از سی، پنجاه و هفتاد میلیون تومان اعتبار استانی برخوردار می شوند.

وی همچنین از اعتبار صد، صدو پنجاه و دویست میلیون تومانی برای طرح هایی که قابلیت اجرایی شدن در سطح ملی را دارند خبر داد.

محمدرضا رستمی با ابراز خرسندی از جوان سازی بدنه دولت، اظهار داشت: با این دستور رئیس جمهور و به منظور جانشین پروری و شایسته سالاری، جوانانی که توانایی خود را ثابت کنند شناسایی و به عنوان سرمایه ای بزرگ به بخش های مدیریتی کشور معرفی می شوند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در همین راستا به طرح دستیاران جوان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در سطح دولت تا سطح شهرستان ها آغاز شده است که مدیران را موظف می کند به منظور جانشین پروری دو دستیار جوان داشته باشند.

این مقام مسئول در حوزه جوانان تغییرات پایدار و محسوس در این حوزه را مستلزم شفاف سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات دانست و گفت: مادامی که دسترسی آزاد به اطلاعات وجود نداشته باشد رانت و فساد برچیده نخواهد شد که باید این مطالبه راسازمان های مردم نهاد داشته باشند و با نقد و اعتراض خود شفافیت در همه امور را طلب کنند.

وی در همین ارتباط افزود: ما نیز شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود در دستور کار قرار داده ایم و بر همین اساس نخستین قدم را در حوزه جوانان برداشته ایم که سازمان های مردم نهاد می توانند خواست های به حق خود را مطالبه کنند و به تمام اطلاعات مربوط به حوزه خود دسترسی داشته باشند؛ اگر پرسشگری و نقد درست داشته باشیم نتایج درستی نیز خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز