خبرگزاری کار ایران

کارشناس شهری در گفت‌وگو با ایلنا:

توسعه حمل و نقل عمومی به معنای گسترش عدالت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۳۳۸

کارشناس برنامه شهری گفت: توسعه حمل و نقل عمومی به معنای گسترش عدالت اجتماعی است.

موسی پژوهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: اهمیت و جایگاه اتوبوسرانی در عرصه حمل و نقل عمومی به  ضرروت بودجه‌بندی و برنامه ریزی در این عرصه افزوده است.  در حقیقت توسعه حمل و نقل عمومی به نوعی  گسترش عدالت اجتماعی در عرصه جابه جایی مردم محسوب می‌شود.

این کارشناس برنامه‌ریزی شهری ادامه داد: در همین راستا باید در جانمایی ایستگاه‌های اتوبوس و تعداد آن‌ها تجدید نظر شود، خطوط اتوبوسرانی باید افزایش یابد و مکان‌های بیشتری را پوشش دهند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این نکته که حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوسرانی نیاز به مجموعه‌ای از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد، افزود: تجربه اخیر کلان‌شهرهایی همچون تهران در حوزه BRT  گام مثبتی در جهت توسعه حمل و نقل‌عمومی محسوب می‌شود، با این حال نیاز به تجهیزات سخت افزاری بیشتری دارد.

پژوهان با اشاره به اقدامات مناسبی که در راستای آماده سازی شهر تهران برای پذیرش حمل و نقل عمومی صورت گرفته، تصریح کرد: پیوند مناسبی میان گونه‌های مختلف حمل‌و‌نقل‌عمومی نظیر اتوبوس، مترو و تاکسی در تهران ایجاد شده است. برای مثال  در چندین ایستگاه مترو در تهران پایانه اتوبوسراتی قرار دارد و مردم می توانند پس از خروج از  مترو، سوار اتوبوس شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز