خبرگزاری کار ایران

نماینده خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها:

ضرورت اجرای قانون پرداخت حق آلاینده‌ها و ارزش افزوده توسط دولت در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۸۵۴

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها بر ضرورت اجرای قانون پرداخت حق آلاینده‌ها و ارزش افزوده حاصل از فروش نفت و گاز و تولیدات پتروشیمی توسط مسئولین دولتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سیف‌الله پدین در اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به پدیده ریزگردها در استان خوزستان گفت: چرا مسئولان پس از گذشت ۱۲ سال از وجود ریزگردها که هر هفته میلیون‌ها تن ذرات خاک را روانه ریه‌های آنان می‌کرده است چاره‌ای مناسب برای مقابله با این بلا نیندیشیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه انتقال آب‌های جاری خوزستان به دیگر مناطق، خشکاندن تالاب‌های استان به منظور استخراج نفت و خشکسالی‌های اخیر حیات خوزستان را به خطر انداخته است، ادامه داد: ضروری است برای رفع این موضوعات تمهیدات لازم از سوی مسئولان مربوطه اندیشیده شود.

پدین با بیان اینکه مردم انقلابی استان خوزستان ده‌ها سال است در وضعیتی فلاکت‌بار زندگی می‌کنند و همچنان نجابت، دینداری و تعهد خود را نسبت به نظام اسلام حفظ کردند، از مقام معظم رهبری به خاطر صدور دستورات ویژه در حل بحران استان خوزستان و از رئیس جمهور به دلیل سفر ویژه و تشکیل جلسه بحران استان تشکر و اظهار کرد: ما از ایشان انتظار داریم دستورات لازم را در خصوص اجرای قانون پرداخت حق آلاینده‌ها و ارزش افزوده به مسئولان مربوطه صادر کنند چراکه اگر چنین قانون مهمی اجرایی شود قطعاخوزستان با دریافت حق آلاینده‌ها و ارزش افزوده حاصل از فروش نفت و گاز و تولیدات پتروشیمی وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها همچنین از استاندار این استان خواست افزایش تخت‌های بیمارستانی، توسعه راه‌ها و فراهم کردن بستر مناسب برای جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی در راستای رفع بیکاری جوانان استان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات شوراهای شهر و انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: باید در انتخاب خود دقت کنیم تا کاندید ریاست جمهوری مورد نظر صداقت لازم، برنامه توسعه اقتصادی فراگیر را داشته باشد و سیاستمداری قهار باشد که توان گذر از بحران‌های پیش‌رو را داشته باشد.

پدین همچنین درخصوص انتخابات پارلمان‌های محلی گفت: ضروری است افرادی را انتخاب کنیم که در انتخاب شهرداران و بهیاران دقت لازم را داشته باشند و ناظرین صالحی بر اجرای قوانین و مقررات توسط شهرداران باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز