خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

انتخاب شهردار با رأی مردم باعث عملکرد بهتر شهرداری‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۳۹

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بهتر است انتخاب شهردار با رأی مردم باشد، زیرا این مساله گامی مهم در جهت مشارکت پذیری بیشتر مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد دنیامالی در نشست خبری دومین کنفرانس مدیریت یکپارچه شهری با بیان اینکه وضعیت شهرنشینی در کشور سرعت گرفته است، گفت: نظام به دنبال چابک‌سازی دولت و استفاده از مشارکت‌های مردمی است و نظام شوراها و مدیریت محلی توسط مردم و شهرداری‌ها باید مدیریت شود و باید به این سمت برویم که شوراها و شهرداری‌ها اختیارات لازم را داشته باشند تا دولت‌ها فرصت بیشتری برای رسیدگی به امور زیربنایی و حاکمیتی داشته باشند.

وی ادامه داد: ‌برخی معتقدند که دولت حاضر به تفویض قدرت خود به شوراها نیست، این در حالی است که دولت‌ها می‌خواهند به امور حاکمیتی برسند، لذا برای بررسی این موارد در این کنفرانس نمایندگانی از دولت‌، شهرداری‌ها، شوراها و مجلس حضور خواهند داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس مدیریت شهری با اشاره به اینکه بیشتر اعضای شورای شهر با انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم که در این لایحه مطرح شده است، مخالف هستند، اظهار کرد: من با این موضوع موافقم زیرا با انتخاب مردم توانایی شهردار افزایش یافته و شورا می‌تواند بهتر به امور رسیدگی کند.

دنیامالی افزود: نباید نگران آرای مردم باشیم و هر قدر بیشتر از رأی مردم استفاده کنیم انتخاب‌ها به صواب نزدیک‌تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر با تاکید بر اینکه شرایط احراز صلاحیت داوطلبان شهرداری بر اساس قوانین موجود خواهد بود و انتخاب شهردار در شهرهای بالای 200 هزار نفر رخ خواهد داد،‌ عنوان کرد: این موضوع می‌تواند در آبادانی شهرها موثر باشد زیرا وقتی مردم شهردار را مستقیما اداره می‌کنند احساس مشارکت بیشتری پیدا خواهند کرد.

وی درباره شائبه سیاسی شدن انتخاب شهردار گفت:‌ این شائبه همواره وجود دارد اما بهتر است انتخاب شهردار با رأی مردم باشد، زیرا این مساله گامی مهم در جهت مشارکت پذیری بیشتر مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز