خبرگزاری کار ایران

شاکری در گفت‌وگو با ایلنا:

تشکیل دو کمیته برای رسیدگی به امور مفقودین و کسبه پلاسکو/بررسی اخطارها و تخلفات درباره ایمن‌سازی

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۴۷۸

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: دو کمیته برای رسیدگی به امور مفقودین و خانواده‌های آنها چه در کوتاه‌مدت یا بلندمدت و همچنین رسیدگی به وضعیت کسبه تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ اقبال شاکری (رییس کمیته عمران شورای شهر تهران) درخصوص جلسات این کمیته گفت: در جلسه‌ای که روز یکشنبه برگزار کردیم، مقرر شد برای تامین بودجه آتش‌نشانی برای تجهیز امکانات در آینده ردیف بودجه‌ای درنظر بگیریم؛ این مصوبه به تصویب رسیده و در آینده اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل دو کمیته برای رسیدگی به امور مفقودین و همچنین کسبه ساختمان پلاسکو، خاطرنشان کرد: دو کمیته برای رسیدگی به امورات مفقودین و خانواده‌های آنها چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت و همچنین رسیدگی به وضعیت کسبه تشکیل شده است. این کمیته وظیفه دارد به امور خانواده‌های مفقودی رسیدگی کامل کند و همچنین برای بازار بهاره‌ی کسبه؛ چند نقطه از تهران را درنظر بگیرد. تاکنون برای فروش بهاره؛ شهرآفتاب برای این کسبه درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تامین بودجه برای تجهیز آتش‌نشانان، گفت: براساس مصوبه جدید؛ بودجه لازم تا هرقدر که لازم باشد، پیش‌بینی شده است. مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیز و نیازهای آتش‌نشان‌ها مربوط به ساختمان پلاسکو درنظر گرفته شده است.

رییس کمیته عمران شورای شهر با بیان تشکیل کمیته حقوقی، ادامه داد: کمیته حقوقی مربوط به رسیدگی اخطارها و تخلفاتی که درخصوص ایمن‌سازی انجام می‌شود، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سخنگوی قوه قضاییه هم به این نکته اشاره داشتند که آتش‌نشانی به تنهایی نمی‌تواند به این امور رسیدگی کند. در بند ۱۴ ماده ۵۵ آمده است شهرداری‌ها مکلف هستند دربرابر اتفاقاتی که برای مردم در محل تردد آنها می‌افتد، اقدام کند. این موضوع مربوط به مسایل عمومی است. اینگونه اعمال نیاز به حکم قضایی دارد.

شاکری ادامه داد: حکم انقلابی و جهادی به ما حکم می‌کند، اگر مشکلی به وجود می‌آید باید به آن رسیدگی کنیم ولی اگر قوه قضاییه حکم نداد چه باید بکنیم؟ نکته مهم اینجاست که همه باید متحد شویم؛ وظیفه ما رسیدگی و حل اینگونه مسایل است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تامین مسایل رفاهی و سازمانی، گفت: کمیته‌ها باید حادثه‌ها را قبل و بعد از وقوع آن رسیدگی کنند و بهتر است اکنون به مسایل بازماندگان و همچنین کسبه ساختمان پلاسکو رسیدگی کنیم و بحث‌های حاشیه‌ای را برای بعد از این حادثه بگذاریم و در آن مورد صحبت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز