خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان:

برخی دستگاه‌ها نگاه گذرا و غیرمستمر به حوزه جوانان دارند

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۶۰۱

معاون ساماندهی امور جوانان با انتقاد از نگاه گذرا و غیر مستمر برخی دستگاه‌های عضو در ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: شعارزدگی در حوزه جوانان باید به حداقل برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد رضا رستمی در جمع اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان افزود: از شش ماه قبل در معاونت جوانان تیم تخصصی در خصوص این کنگره دعوت شدند تا با هم فکری ، فعالیتهای مرتبط با کنگره به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

وی افزود: در نهایت شش کمیسیون ذیل این کنگره تعریف شد و فعال کردن کلیه ذی نفعان حوزه جوانان نیز مطرح شد تا فرصت ومجالی داده شود که همگی بتوانیم به یک همگرایی و هم افزایی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها با مشارکت همگان برسیم.

معاون ساماندهی امور جوانان توضیح داد : هدف کلی ما تبیین گفتمان دولت یازدهم در حوزه جوانان است ضمن اینکه به دنبال این هستیم که هماهنگی دستگاههای دولتی برای اجرایی کردن این گفتمان فراهم شود ، البته اهداف جزیی هم برای این کنگره پیش بینی شده تا این نشست بتواند مسیر خود را طی کند.

معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: تمامی اعضای شورای سیاستگذاری کنگره مدیریت امور جوانان چه به لحاظ شخصی و چه به لحاظ سازمانی مدت زیادی در بخش جوانان فعال بوده و به نوعی با موضوعات این حوزه درگیر بوده اند و همگی اذعان دارند که مدیریت حوزه جوانان، یک مدیریت فرا بخشی است.

وی افزود: البته برخی از دستگاههای دولتی هم هستند که به معنای واقعی موضوعات جوانان را پیگیری می کنند و برای آن برنامه اختصاصی دارند، اما متاسفانه در برخی دستگاه‌ها چنین توجهی را شاهد نیستیم و صرفا نمایندگان آن دستگاهها به عنوان یکی از اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان یا عضوی از شورای عالی جوانان در جلسات حاضر می شدند و نگاه گذرا و غیر مستمر به این حوزه دارند.

رستمی افزود: قاعدتا این نوع نگرش به موضوع جوانان، چالش های شدید مدیریتی را در بخشهای سیاست گذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و بودجه ریزی ،مدیریت هم حوزه کنترل و نظارت ایجاد می کند و این چالش ها نیازمند رسیدگی و حضور جدی همه ذی نفعان است.

وی توضیح داد: هر چند ستادهای ساماندهی در سطوح استانی و شهرستانی برگزارمی شود اما هیچ زمانی تمامی اعضای این ستادها گردهم جمع نشدند تا دلیل بروز چنین نگاه، مشی و روندی را بر مدیریت جوانان مورد بررسی قرار دهند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مخاطب اصلی ما در این کنگره صرفا مدیران دولتی حوزه جوانان هستند، اظهار کرد: در نظر داریم برای نزدیک کردن جوانان به این فرایند مدیریتی و روندهایی که در کشور حاکم هست نمایندگانی از دبیران سمنها را هم به این کنگره دعوت کنیم تا در جریان امور قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: باید شعارزدگی نسبت به موضوع جوانان در تمامی کشور به حداقل رسانده شود و گامهای عملی دراین خصوص را برای این قشر مهم در کشور برداریم و برای دستیابی به این مهم باید تغییراتی را در نوع نگاه مدیریتی کشور و همینطور در جایگاه این تشکیلات در ساختار کشور ایجادکنیم تا به لحاظ قانونی اختیارات و اقتدار لازم در حوزه سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی ایجاد شود.

معاون ساماندهی امور جوانان دربخش دیگری از سخنانش گفت: چند ماهی است دبیرخانه و کمیسیونهای تخصصی کار خود را آغاز کردند.

وی در خصوص نحوه عملکرد کمیسیونها نیز چنین گفت: در 10 محور کمیسیونها تشکیل شده اند به عنوان مثال در حوزه اقتصاد، اشتغال، مشارکت اجتماعی، حوزه فضای مجازی و غیره تشکیل شده و در نظر داریم در این کمیسیون ها با حضور صاحب نظرات بررسی کنیم که هر کدام از موضوعات مرتبط با جوانان در بخش مدیریتی اش با چه مسائلی مواجه است و سپس همگی تبدیل به سوالاتی خواهد شد که در پنل های تخصصی روز کنگره توسط اعضایی که از سطح ملی و استانی حضور دارند به بحث و تبادل نظر و ارایه راهکار خواهند رسید.

رستمی برایند این کنگره را تدوین بیانیه ای اعلام کرد که براساس آن بتوان یک سال آینده روند مدیریتی حوزه جوانان را مشخص کرد.

وی افزود: این بیانیه باید به عنوان یک سیاست ویک رویکرد هماهنگ در سطح ملی گفتمان دولت را به نوعی تعریف و ترسیم کند تا به نتیجه مناسب بتوانیم دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز