خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان:

امکان رصد حوزه جوانان را نداریم

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۰۶۹

معاون ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: امکان رصد حوزه جوانان برای ما وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا رستمی؛ معاون ساماندهی امور جوانان در حاشیه نشست خبری خود به مناسبت هفته جوان گفت: ما در حوزه جوانان یکی از وظایف‌مان رصد وضع موجود و سیاستگذاری در پی آن است، اما شرایطی به تحمیل شده است که امکان رصد حوزه جوانان را نداریم و همکاری دستگاه‌ها در حوزه جوانان به خوبی وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرآیند سیاستگذاری و به نتیجه رسیدن آن در کشور ما بسیار بیمار است و ما در ستاد ساماندهی امور جوانان مصوبه‌های متعددی داریم که پس از تصویب آن‌ها برای اجرایی شدن آن‌ها با مشکل روبروییم.

وی افزود: در واقع بر مبنای اطلاعات درست و شفاف سیاستگذاری نمی‌شود و در حوزه پژوهش در مورد جوانان نیز دچار بحران هستیم و سامانه اطلاعاتی در کشور دچار مشکل است.

معاون ساماندهی امور جوانان در خصوص بحث تفکیک و جداسازی حوزه ورزش از جوانان گفت: دولت ناگزیر به کاهش هزینه‌هاست و ایجاد هر دستگاه جدید به معنای افزایش هزینه‌هاست. از طرف دیگر برخی دوستان در مجلس نهم پیش از انتخابات دوباره طرح تفکیک را عجولانه مطرح کردند و از آنجا که ادغام عجولانه و با جهت‌گیری‌های سیاسی بود؛ معتقدیم تفکیک باید مبتنی بر واقعیت‌ها انجام شود.

معاون وزیر ورزش اظهار کرد: اگر سازمان جدیدی ایجاد شود که پشتوانه سیاسی و اقتصادی قوی نداشته باشد صرفاً به افزایش مطالبات می‌انجامد و قادر به پاسخگویی به آن‌ها نخواهد بود که این مسئله زیان‌بار است. البته قرار گرفتن حوزه جوانان که نگاهی راهبردی دارد در کنار حوزه‌ای عملی نیز آسیب‌های خودش را دارد.

رستمی در مورد تقسیم‌بندی وظیفه دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: در شورای اجتماعی کشور ۲۵ محور آسیب‌های اجتماعی در کشور شناسایی شده‌اند که برای هرکدام یک متولی انتخاب شده است. معاونت ساماندهی امور جوانان نیز متولی حوزه دختران جوان در بحث آسیب‌های اجتماعی است که در حال تکمیل کمیسیون‌های تخصصی با حضور اعضای دستگاه‌های مرتبط برای پرداختن به این مسئله هستیم.

رستمی در مورد وام ازدواج اظهار کرد: مسلماً ۳ میلیون تومان وام ازدواج کافی نیست و باید افزایش پیدا کند اما در مورد میزان افزایش و تعداد دقیق افرادی که در نوبت گرفتن وام هستند؛ متخصصین این حوزه و بانک‌ها باید اظهارنظر کنند.

امید به آینده در جامعه جوان پایین آمده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد سرنوشت کیلینک‌های کنترل خشم که در دوره معاون قبلی ساماندهی امور جوانان تاسیس شده بود، گفت: ما در این زمینه با این سوال روبرو‌ایم که چرا نیازمند به مراکز کنترل خشم برای جوانان هستیم و اگر این نیاز وجود دارد؛ پشتوانه‌های مطالعاتی و سیاستگذاری‌اش چیست که این دو را در معاونت پیدا نکردیم، بنابراین در حال بررسی و مطالعه در این خصوص هستیم. البته مباحث مربوط به کنترل هیجانات که خشم را نیز در برمی‌گیرد می‌تواند در این حوزه موثر باشد، اما کلینیک‌هایی که به صورت پایلوت افتتاح شده بود؛ هم‌اکنون نیز در حال کار کردن است.

معاون ساماندهی امور جوانان در ارتباط با طرح‌های هزینه ازدواج توضیح داد: آسیب‌شناسی معاونت نشان داد که امید به آینده در جوانان پایین آمده است که یکی از راه‌های جبران آن پرداختن به مسئله بیمه است، بنابراین به بحث بیمه ازدواج ورود پیدا کرده‌ایم و تاکنون بدون هیچ تبلیغاتی ۷ هزار بیمه‌نامه ازدواج خریداری شده است. البته با این مسئله نیز روبرو‌ایم که فرهنگ بیمه‌ای در جامعه ایران پایین است.

رستمی در خصوص متولی اصلی صدور مجوزهای مراکز مشاوره ازدواج گفت: اولین جایی که این مراکز را طراحی و تاسیس کرد سازمان ملی جوانان بود. در واقع باید توجه داشته باشیم که ازدواج مربوط به جامعه جوان است نه جامعه آسیب‌دیده در حالی که بهزیستی بیشتر وظایفش در حوزه افرادی است که نیاز کمک دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز