خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد:

ضرورت توجه به هنرهای سمعی و بصری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید تأکید کرد: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به تأثیر هنرهای سمعی و بصری به خصوص در ساخت فیلم‌های اثرگذار توجه کرد.

به گزارش ایلنا، آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: حفظ همه ارزش‌ها در گرو جهاد در راه خدا و شهادت است و مکتب اسلام در سایه ایثار و شهادت حفظ می‌شود در نتیجه وظیفه شما در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ای حساس و مهم است.

وی افزود: هر ملتی جهاد را ترک کند، فقر و خواری و ذلت نصیبش شده و دینش نیز از بین خواهد رفت و در این راستا باید تصاویر شهدا به همراه وصایای شهدا که گویای تفکر شهدا نسبت به مسئله ایثار و شهادت است، در سطح شهرها نصب شود که خوشبختانه این اقدام توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان قم انجام شده است.

این مرجع عالیقدر افزود: نشر فرهنگ ایثار از طریق تصاویر و وصایای شهدا هم در سطح جامعه و هم در سطح ادارات و وزارتخانه‌ها باید انجام گیرد و در این راستا با توجه به تأثیر هنرهای سمعی و بصری بر ترویج فرهنگ باید فیلم‌هایی اثر گذار ساخته شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه در تشریح عوامل مؤثر بر نشر فرهنگ ایثار افزود: برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت باید از مدارس شروع کرد و کتب درسی دانش آموزان که نسل‌های بعدی انقلاب اسلامی هستند باید فرهنگ جهاد و شهادت و فداکاری مجاهدان را منتقل سازد.

آیت الله نوری همدانی افزود: قرآن عزت و اقتدار مسلمین را در گرو حفظ و احیای این فرهنگ می‌داند، بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگری است و بالاتر از شهادت خوبی وجود ندارد و مقام شهدا بعد از انبیا و معصومین (ع) قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار تصریح کرد: از اقداماتی که در معاونت فرهنگی بنیاد و دبیرخانه شورای فرهنگ ایثار و شهادت پیگیری می‌شود پرداختن به نشر وصایای شهداست و کتاب‌هایی با موضوع وصایای شهدا منتشر شده و یا در دست انتشار است.

کد خبر : ۴۴۰۰۸۴