خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی خبر داد:

سنجش مهارت دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در آزمون ملی

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۶۸۳

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: مهارت و صلاحیت دانش آموختگان دندانپزشکی دانشگاههای خارجی در آزمون ملی سنجیده می‌شود.

به گزارش ایلنا، نشست کارگروه تخصصی آزمون ملی دندانپزشکی با هدف استانداردسازی بخش‌های عملی آزمون با حضور اساتید مسئول از دانشکده‌های دندانپزشکی تهران، شهید بهشتی و پردیس خودگردان برگزار شد.

سعید عسگری دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در این نشست ضمن تشریح و تاکید بر اجرای مفاد آیین‌نامه‌های مصوب شورایعالی ارزشیابی در مورد دانش‌آموختگان خارج از کشور افزود: دانش‌آموختگان ورودی قبل از آگوست ۲۰۰۹ میلادی که آمار حکایت از کاهش تعداد آنها دارد، کماکان باید در آزمون جایابی شرکت کنند.

وی افزود: در مورد سایر دانش‌آموختگان دندانپزشکی نیز شرکت در آزمون ملی الزامی بوده و رأی سال جاری دیوان عدالت اداری، مصوبات و مقررات اعلام شده توسط مراجع ذیربط در وزارت بهداشت را تضمین کرده است.

عسگری برگزاری این آزمون به صورت استاندارد در سه دانشکده تهران، شهید بهشتی و پردیس خودگردان را امری ضروری دانست و افزود: این آزمون باید به‌صورت شفاف، علمی و عادلانه برگزار شود و بتواند دانش‌آموختگان دارای مهارت و صلاحیت حرفه‌ای را به خوبی از داوطلبین فاقد این خصوصیات تمیز داده و مهم‌تر اینکه کرامت آزمون دهندگان را حفظ کند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، بر لزوم انجام این آزمون در مراکز متعدد به دلیل تعداد فزآینده داوطلبان اشاره کرد.

در این نشست بیش از ۳۰ نفر از اساتید دانشکده‌های دندانپزشکی حضور داشتند و نسبت به استاندارد کردن محتوای عملی آزمون‌های پره‌کلینیک و کلینیک و همچنین فهرست ارزشیابی و نمره دهی به آزمون شوندگان همفکری و اقدام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز