خبرگزاری کار ایران

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید به ایلنا خبر داد:

پیشنهاد تغییر قانون برای استفاده جانبازان زیر ۲۵ درصد از تسهیلات آموزش عالی

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۱۹۷

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید از پیشنهاد تغییر قانون برای امکانپذیر شدن استفاده جانبازان زیر۲۵ درصد از تسهیلات آموزش عالی خبر داد.

مهدی ایزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد انتقادات جانبازان زیر ۲۵ درصد نسبت به اینکه خدمات دریافتی آن‌ها حتی از فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و شهدا نیز کمتر است، گفت: چنین چیزی نیست و فقط در یک مورد این مساله وجود دارد و آن استفاده از تسهیلات آموزشی در مراکز آموزش عالی، یعنی هزینه دانشگاه و سهمیه کنکور است، هرچند از آنجا که جانبازان عموما رزمنده نیز هستند از سهمیه آن برخوردارند.

وی ادامه داد: به هر حال این اشکال پیش آمده و ما هم پیشنهاد اصلاح قانون را داده‌ایم که جانبازان با هر درصدی بتوانند از تسهیلات مربوط به مراکز آموزش عالی برخوردار شوند.

ایزدی در پاسخ به اینکه اختلاف در درصدهای جانبازی میان کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و کمیسیون‌های پزشکی دیگر نهاد‌ها همانند سپاه و ارتش، چالش‌هایی را به وجود آورده است، توضیح داد: مبنای درصد دیگر نهاد‌ها ۱۰۰ است؛ مبنای درصد ما ۷۰ است.بنابراین همواره این اختلاف وجود دارد و اعتراضی نمی‌تواند در این زمینه باشد، زیرا هر کمیسیون مستقل است و می‌تواند؛ نظر متفاوت داشته باشد و وجود نظرات مختلف امری طبیعی است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد این مساله که برخی تلاش می‌کنند تا توقع و مطالبات جامعه ایثارگری را به صورت غیرمنطقی بالاببرند، اظهار کرد: متاسفانه همواره در سال‌های قبل هم شاهد این مساله بوده‌ایم، اما در آستانه انتخابات و بحث تغییر قانون همیشه این بحث پررنگ‌تر می‌شود که البته در یکی دو سال گذشته این گونه مسائل شدت پیدا کرده و از سوی کسانی که با بنیاد شهید و یا دولت مشکل دارند و یا می‌خواهند دلسوزی غیرکار‌شناسی کنند، مطرح می‌شود که خروجی آن سبب نارضایتی در کشور می‌شود.

ایزدی در مورد مواردی که مطرح شده و غیرمنطقی بوده است، گفت: به طور مثال مطرح شده، قانونی تصویب کنیم که خانه‌اى کامل با همه امکانات به همه جانبازان و خانواده شهدا داده شود، یا اینکه به همه جانبازان معادل دانش‌آموختگان دکتری حقوق بدهیم، برای همه رزمندگان حقوق تعیین کنیم و همه رزمندگان را جانباز محسوب کنیم از جمله مطالبات غیر منطقى است که مطرح شده، اما عملی شدن آن امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز