خبرگزاری کار ایران

در اولین همایش بومی‌سازی قطعات در صنعت مترو مطرح شد:

717 میلیون سفر سهم مترو تهران از ترددهای سال 1400

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۰۶۲

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشورگفت: در سال 1400 در کل کشور بیش از 2 هزار و 300 میلیون سفر با مترو انجام می شود که سهم مترو تهران 717 میلیون سفر است.

به گزارش ایلنا، رجب صلاحی در اولین همایش بومی سازی قطعات در صنعت مترو که صبح امروز با رویکرد اقتصاد مقاومتی در بوستان گفتگو برگزار شد افزود: در حال حاضر 9 شهر کشور دارای مترو هستند که تامین واگن مهمترین دغدغه همه این شهرهاست.

وی با بیان اینکه 3 خط حومه ای به خطوط مترو تهران وصل خواهند شد افزود: خط مترو پرند بیش از 70 درصد پیشرفت داشته و مطالعات خط اسلامشهر هم انجام شده است؛ این خط قرار است با طول 15 و نیم کیلومتر ساخته شود.

وی با بیان اینکه بزودی مطالعات خط ورامین هم انجام خواهد شد ، یادآور شد : 409 واگن برای ارائه خدمات در این سه خط مورد نیاز است.

صلاحی گفت: در حال حاضر 223 کیلومتر مترو در کشور ساخته شده که این میزان تا سال 1400 به بیش از 620 کیلومتر خواهد رسید و این میزان خطوط مترو حداقل به 3300 واگن نیاز دارد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشوربا بیان اینکه خرید واگن بسیار هزینه بر است  ، گفت: خرید هر واگن برای ما حدود 850 هزار یورو هزینه دارد.

وی تاکید کرد: برای تامین واگن مترو کشور به سمت استفاده از توان داخلی رفته ایم و به این منظور پروژه ساخت 2 هزار دستگاه واگن در شورای اقتصاد به تصویب رسیده است که برای این پروژه 2 میلیارد یورو فاینانس تخصیص می یابد.

صلاحی خاطرنشان کرد: در این پروژه دیده شده که سهم صنعتگران داخلی در ساخت واگن باید به 55 درصد برسد بنابراین باید واگن سازی در کشور تقویت شود چراکه در حال حاضرتوان ما در ساخت واگن نزدیک به 40درصد است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز