خبرگزاری کار ایران

انتقاد دنیامالی از افزایش شهرهای جدید در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۴۸۵

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران نسبت به افزایش شهرک‌های جدید در استان تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور خود در سیصدو دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در شهر و استان تهران از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کند گفت‌: شهر تهران در سال 55 که قزوین، قم و کرج جزو استان تهران بود 5 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت داشت و سهم شهر تهران نیز چهار میلیون نفر بود.

وی ادامه داد: براساس آمار سرشماری سال 90 جمعیت استان در تهران نزدیک به 13 میلیون نفر بوده است که سهم شهر تهران 8 میلیون نفر بود که 5 میلیون نفر آن ثابت بودند.

دنیامالی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شصت نقطه روستایی در اطراف شهر تهران تبدیل به شهر شده‌اند که این موضوع خطری بالقوه است و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود اظهار کرد: در سال 75 شهر وحیدیه را با تجمیع چند شهر دیگر تشکیل دادیم و شهرهایی همچون باغستان، صفادشت و... را  نیز به همین شکل تشکیل دادیم و اگر این روند ادامه یابد با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر اخطار داد که با توجه به قوانین موجود این امکان وجود دارد که مردم تقاضای تشکیل دو استان را در جنوب شرقی و جنوب غربی تهران داشته باشند.

وی در این باره توضیح داد در جنوب شرق تهران؛ شهرهای پاکدشت، پیشوا، ورامین و... با جمعیت یک میلیون نفر و در جنوب غرب تهران شهرهایی مانند پرند، احمدآباد مستوفی و رباط کریم با جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفر وجود دارد که براساس قوانین هر یک می توانند تقاضای تبدیل شدن به استان را داشته باشد لذا باید به صورت جدی به مقوله حریم بپردازیم.

در ادامه مهدی چمران با بیان اینکه سالهاست در این باره صحبت کرده‌ایم اما به نیتجه نرسیده ایم اظهار کرد: ریشه این موضوع در مجلس است و وقتی قانون تصویب می‌شود که از حریم شهر تهران کاسته شده و شهرهای جدید ساخته شوند این مشکلات ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از روستاهای اطراف تهران که در گذشته هشتصد نفر جمعیت داشته امروز 800 هزار نفر جمعیت دارد اما همچنان شهر نیست و با دو پاسگاه انتظامی و یک درمانگاه اداره می‌شود و خدمات خود را از تهران می گیرد.

وی ادامه داد: می گویند برای رفت و آمد آسان اهالی این روستا به تهران مترو بسازیم اما نمی گویند که اصلاً نباید چنین شهری ساخته می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جمعیت 14 میلیونی جمعیت این شهر به موضوع کمبود آب و تبدیل باغات و فضاهای شهر تهران به شهر اشاره کرد و گفت: امروز به خاطر بیکاری وبی‌آبی مهاجرت به تهران صورت گرفته است که رفع این موضوع برنامه ای منسجم می‌خواهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز