خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد:

بهزیستی تنها متولی قانونی صدور مجوز فعالیت‌های مهدکودک خصوصی

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۴۴۲

مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی قانونی صدور مجوز فعالیت‌های مهدکودک است، گفت: خانواده‌ها گزارش واحدهای مراقبتی و آموزشی غیرمجاز را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام کنند.

به گزارش ایلنا، «صلاح‌الدین فاطمی‌نژاد» مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب، گفت: با عنایت به وظیفه محوله قانونی به سازمان بهزیستی کشور و نظر به اینکه به استناد بند 1 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/11/80  مجلس شورای اسلامی، بهزیستی تنها متولی قانونی صدور مجوز فعالیت‌های مهدکودک خصوصی است که این سازمان در جهت اجرای قوانین و اهمیت حفظ سلامت جسم و روان و آموزش صحیح کودکان زیر 6 سال ایران اسلامی با همکاری مراجع انتظامی و در جهت ساماندهی فعالیت مهدهای بدون مجوز از این سازمان، اقدام به تعطیلی این واحدها کرده است.

مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور، افزود: این واحدها تحت عناوین غیر قانونی از قبیل خانه کودک، سرای کودک، خانه اسباب بازی و ... بدون اخذ مجوز قانونی از سازمان بهزیستی کشور به عنوان تنها متولی حاکمیتی صدور مجوز، فعایت غیر مجاز داشته‌اند لیکن واحدهای پلمپ شده می‌توانند با مراجعه ادارات بهزیستی شهرستان مربوطه درخواست اخد مجوز قانونی خود را تقدیم کنند تا پس از طی تشریفات و مراحل قانونی برای آنها مجوز فعالیت صادر شود.

وی در پایان یادآور شد: از خانوادهای تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت، رشد و بالندگی کودکان خود این عزیزان را در مهدهای کودک دارای مجوز از بهزیستی ثبت‌نام کنند تا کودکان عزیزمان در مسیر صحیح آموزش و تعالی قرار گیرند. بدیهی است این سازمان در راستای وظایف قانونی و حاکمیتی خود در استیفای حقوق مردم بویژه حقوق و منافع عالیه کودکان از هیچ اقدامی دریغ نکرده و با تمام توان و جدیت با متخلفین برخورد قانونی می‌کند. انتظار می‌رود خانواده‌ها گزارش واحدهای مراقبتی و آموزشی غیرمجاز را به سامانه پیامکی 3000012333 دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام کتتد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز