خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اعلام کرد:

مشارکت بیش از 105 هزار حامی در طرح اکرام

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۸۷۲

سرانه ماهانه پرداخت برای هر یتیم بیش از 230 هزار تومان و برای هر فرزند محسنین بیش از یکصد هزار تومان در نیمه نخست امسال بوده است.

به گزارش ایلنا، محسن ولیئی، با اشاره به اینکه بیشترین حامیان ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد را دهک‌های متوسط جامعه تشکیل می دهند، گفت: بیشترین حامیان ایتام و محسنین کمیته امداد استان بین سنین ۳۵ تا ۶۰ سال هستند. ۴۴ درصد از حامیان و خیران ایتام و محسنین این نهاد ۲ تا ۳ فرزند معنوی خود را هم حمایت می کنند.

 وی سرانه نقدی ماهانه هر یتیم را حدود ۲۳۰ هزار تومان و فرزندان محسنین را  ۱۳۴ هزار تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته درآمدهای نقدی و غیرنقدی طرح اکرام ۴۷ میلیارد تومان بوده است که ۲۷  میلیارد تومان آن برای اکرام ایتام و مابقی آن به فرزندان محسنین اختصاص یافته است.

 ولیئی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 105 هزار حامی از بیش از 20 هزار و 800  یتیم و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت در طرح محسنین تحت حمایت این نهاد حمایت مادی و معنوی می کنند، افزود : حامیان نیکوکار در شش ماهه نخست امسال بیش از 188 میلیارد  ریال به حساب فرزندان معنوی خود واریز کرده اند. 107 میلیارد  ریال از این مبلغ برای ایتام  و مابقی برای فرزندان خانواده های تحت حمایت در طرح محسنین واریز شده است. از مجموع  20 هزار و 869 فرزند یتیم و محسنین دارای حامی تحت حمایت کمیته امداد  ۱۲ هزار و ۷۱۴ نفر دختر و مابقی پسر هستند. همچنین 169 نفر دارای بیماری خاص و 192 نفر از ایتام  علاوه بر پدر ، مادر خود را هم از دست داده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به ارزیابی های انجام گرفته در راستای ارتقاء کمی و کیفی  فعالیت های طرح اکرام ایتام و محسنین افزود: در ارزیابی صورت گرفته  با بررسی ۱۸ شاخص در شش ماهه نخست امسال،  این استان موفق به کسب رتبه اول کشوری با  همکاری حامیان خدمت رسان در ارائه خدمات اثربخش به فرزندان نیازمند شده است که این مهم با همکاری حامیان، خیران و عموم مردم تهران صورت گرفته و در واقع نمادی از پیشگام بودن مردم تهران در حرکت های ملی- مذهبی است .

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ از سوی کمیته امداد اجرایی شده است ، افزود: طرح اکرام ایتام یکی از موفق ترین طرح های این نهاد محسوب می شود و در راستای حمایت های مادی و معنوی از فرزندانی است که دست روزگار آنان را از نعمت وجود پدر محروم کرده است. در این طرح حمایت ایتام به حامیان علاقمند واگذار می شود و هر حامی با پذیرفتن یک یا چند نفر یتیم، ماهیانه حداقل۳۰۰ هزار ریال برای آنان واریز می کند. 

ولیئی با بیان اینکه طرح اکرام محسنین  هم از سال 87 در کمیته امداد استان تهران پایه ریزی شد، بیان کرد:  طرح اکرام محسنین برای حمایت های مادی و معنوی از فرزندان خانواده ها نیازمندی است که دست تقدیر به گونه ای دیگر سایه وجود پدر را از زندگی شان دور ساخته و پدر خانواده علیرغم میل باطنی اش به دلیل کهولت، بیماری و از کار افتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد. این قشر فرزندان خانواده های نیازمندی هستند که زیر بار مشکلات و تنگناهای زندگی روزمره کمر خم کرده اند. در طرح اکرام محسنین حمایت فرزندان خانواده های تحت حمایت به حامیان علاقه مند واگذار می شود و هر حامی با پذیرفتن یک یا چند نفر فرزند محسنین ( دارای سرپرست ناتوان) ، ماهیانه حداقل۳۰۰ هزار ریال برای آنان واریز می کند. 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران  با اشاره به اهداف اجرای طرح اکرام ، خاطرنشان کرد: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام و خانواده های نیازمند، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام  و خانواده های نیازمند از جمله اهداف کمیته امداد برای اجرایی کردن طرح های اکرام است.

شایسته ذکر است، شهروندان استان تهران می توانند برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین و  حمایت از یک یا چند فرزند معنوی با مراجعه به پایگاههای کمیته امداد سطح استان تهران و شهرستان های تابعه و یا تماس با شماره های اداره اکرام استان 77290035 ، 71392242  و سامانه گویای 7355 تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز