خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس بین الملل ناجا:

پلیس ایران «خاوری» را شناسایی کرده‌است

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۷۴۹

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: پلیس ایران آقای «خاوری» را شناسایی کرده و از مسئولان کشور مربوطه نیز درخواست استرداد داشته است؛ مدارک وصول شده و آن‌ها در خصوص دریافت مدارک اعلام وصول کرده‌اند .

به گزارش ایلنا، سردار «مسعود رضوانی» در پنجمین نشست مشترک پلیس بین الملل ناجا با قضات و کار‌شناسان قضائی در جمع خبرنگاران، گفت: نشست امروز طبق هر سال و همزمان در استان‌های سراسر کشور در راستای تقویت بستر توسعه تعاملات قضائی و انتظامی برگزار می‌شود تا از ظرفیت‌های هر دو مجموعه ناجا و قوه قضائیه بیشترین و بهترین بهره وری‌ها صورت بگیرد.

وی در خصوص دستگیری مجرمان متواری به خارج از کشور، بیان کرد: خوشبختانه در این حوزه نسبت به سال قبل افزایش دستگیری داشته‌ایم و بیش از ۷۰ درصد از موارد این چنینی ردیابی، شناسایی و یا با دستگیری همراه بوده است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا با اشاره به روند استرداد مجرمان فراری، افزود: برخی از استرداد مجرمان فراری به روابط دو جانبه دو کشور و اراده سیاسی کشوری که متهم در آن است، مربوط می‌شود؛ پلیس بین الملل ناجا به جد این فرآیند را دنبال می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص آمار ایرانیان دستگیر شده در خارج از کشور، توضیح داد: آمار دقیقی در دست نیست و مسئولیت ایرانیان دستگیر شده اساسا به وزارت امور خارجه مربوط می‌شود، اما پلیس بین الملل ناجا در راستای احقاق این افراد بنا به اعلام خود آن‌ها یا وزارت خارجه ورود پیدا کرده و با پلیس کشورهای دیگر همکاری می‌کند.

رئیس پلیس بین الملل ناجا اضافه کرد: در برخی موارد، افراد هنگام دستگیری در خارج از کشور، اعلام هویت نمی‌کنند یا مدارک مربوط به هویت آن‌ها معدوم شده که این موضوع در اعلام آمار دستگیر شدگان خارج از کشور موثر است.

سردار رضوانی در خصوص ارتباط با سایر کشور‌ها، بیان کرد: پلیس بین الملل ناجا از طریق اینترپل با ۱۹۰ کشور در ارتباط آنلاین است و با ایالات متحده نیز از طریق دبیرخانه اینترپل در ارتباط هستیم اما با رژیم غاصب صهیونیسم به هیچ وجه ارتباطی نداریم.

رئیس پلیس بین الملل ناجا یادآور شد: تعاملات پلیسی در بسیاری از موارد راهگشای امور بوده است.

سردار رضوانی در خصوص تعاملات پلیسی پس از فضای برجام، توضیح داد: برجام تأثیری در روند همکاری‌ها نداشته؛ مثلا پرونده سنگینی چون موضوع آقای «خاوری» هم تغییر نکرده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پلیس ایران آقای «خاوری» را شناسایی کرده و از مسئولان کشور مربوطه نیز درخواست استرداد داشته است؛ مدارک وصول شده و آن‌ها در خصوص دریافت مدارک اعلام وصول کرده‌اند اما می‌بینیم که تا امروز در خصوص استرداد خاوری اتفاقی نیفتاده است؛ در واقع برخی از موارد به اراده سیاسی کشور‌ها مربوط می‌شود.

وی درباره حذف اعلان قرمز برای آقای «خاوری» نیز گفت: این اعلان به قوت خود باقی است، اگر در پرتال عمومی این اعلان قرمز برداشته شده، علت آن شناسایی متهم است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا در خصوص اقدامات این پلیس برای آزادی زندانیان ایرانی خارج از کشور نیز گفت: همکاری‌های خوبی با پلیس سایر کشور‌ها داریم، بر مبنای این همکاری‌ها مواردی چون انتقال مته‌مان و مجرمان به کشور بر مبنای جرمی که انجام داده‌اند، اتفاق افتاده است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز