خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران:

پرونده اختلاس ۳۲ میلیاردی در حال رسیدگی است/ برای بازگرداندن خاوری ناامید نیستیم

معاون اول قوه قضاییه گفت: گزارش پرونده اختلاس ۳۲ میلیاردی تازه به دست ما رسیده و جدید است و حتما در زمان لازم رسیدگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران در جمع خبرنگاران در مورد جزییات پرونده اختلاس ۳۲ میلیاردی صندوق رفاه دانشجویی گفت: گزارش این پرونده تازه به دست ما رسیده و جدید است لذا رسیدگی آن زمان لازم دارد و حتما در زمان لازم رسیدگی خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ سوال مربوط به بدهکاران بانکی گفت: تعدادی از پرونده‌ها به دادگاه رفته٬ برخی دیگر در مرحله دادسرا هستند؛ در این پرونده‌ها برخی افراد با قرار وثیقه آزاد شده‌اند و از این افراد٬ عده‌ای نسبت به بدهی‌هایشان با بانک‌ها تعامل می‌کنند و قوه قضاییه هم نسبت به این پرونده جدی عمل خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال که قوه قضاییه چقدر به بازگشت خاوری به کشور امیدوار است٬ گفت: این پرونده‌ آزمونی برای کشورهای مدعی مبارزه با فساد است٬ و با رفتار آنها مشخص می شود که چقدر به در مورد حرف‌هایشان درباره فساد جدی هستند و به آن عمل می‌کنند اما در کل احتمال بازگشت خاوری به کشور ضعیف می‌دانم، با اینهمه ناامید نیستم و اگر به بازنگرد محاکمه غیابی انجام خواهد شد.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص حادثه مهاباد تنها این نکته را اعلام کرد که امیدواریم که به این پرونده سریع‌تر رسیدگی شود.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص عدم برگزری همایش‌های استانی با اشاره به حجم کار قوه قضاییه گفت: در طول سال همایش‌های مختلفی برگزار می‌شود٬ اما نکته مهم رسیدگی به مشکلات موجود در این همایش‌هاست که در تلاش هستیم تا حد امکان آنها را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر قاضی پرونده سه رئیس بانک‌های مسکن، ملی و صادرات٬ سرنوشت این پرونده چگونه خواهد شد٬ گفت: اطلاع ندارم که قاضی جدید چه کسی است٬ اما زمانی که یک قاضی مسئولیتی پیدا کند٬ یا از جایی به جای دیگر منتقل شود٬ تغییر قاضی پرونده امری طبیعی است.

معاون اول قوه قضاییه در رابطه با قانون آیین دادرسی کیفری افزود: یکسری اصلاحات در این قانون وجود دارد که در کمیسیون قضایی پذیرفته شده و باید به صحن مجلس برود اما کلیات آن در تیرماه اجرایی می‌شود.

کد خبر : ۲۷۶۲۹۲