خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری ایلنا؛

اعتراض دانشجویان خواجه نصیر نتیجه داد/ افزایش سنوات تحصیلی، تغییر نرخ غذا و خوابگاه

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از نتیجه‌بخش بودن اعتراضات دانشجویان این دانشگاه نسبت به سنوات، وضعیت خوابگاه و غذا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته اخیر دانشگاه خواجه نصیر شاهد تجمع و تحصن دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به سنوات، وضعیت خوابگاه و غذا بود.

این تجمع در حالی صورت گرفت که لطیفی؛ مدیر کل دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌وگویی با خبرنگار ایلنا، به این اعتراض واکنش نشان داد و گفت: قبول داریم که امکانات دانشگاه در حد هتل ۴ یا ۵ ستاره نیست، اما دانشجویان و همه بدانند که امکانات خوابگاه دانشگاه خواجه نصیر اگر در حد دانشگاه اول کشور نباشد، در حد بهترین‌هاست.

خواجه نصیر

در عین حال این مسئول دانشگاه خواجه نصیر این موضوع را قبول داشت که کیفیت غذای دانشگاه در حد خوب و عالی نیست، اما این اعتبارات دانشگاه است که اجازه نمی‌دهد، بهترین غذا در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. (لینک خبر)

اما حالا پس از این تجمع، جلسه‌ای بین نمایندگان دانشجویان معترض و همچنین مسئولان دانشگاه برگزار شده که بنا به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی نتیجه این جلسه خوب بوده و به مطالبات دانشجویان توجه شده است. فرهنگ کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در جلسه با مسئولان دانشگاه، قرار بر بازگشت تمام هزینه‌های دریافت شده به عنوان دروس حذف شده و افتاده به دانشجویان ورودی ۹۳ به بعد شد.

خواجه نصیر

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در این جلسه همچنین مقرر شد؛ سنوات مجاز تحصیلى دانشجویان ورودى ٩١ و ٩٢، در مقاطع کارشناسی ١٠ ترم و کارشناسى ارشد  ٥ ترم باشد، خاطرنشان کرد: همچنین تغییر نرخ غذا و خوابگاه برای دانشجویانى که در سنوات مجاز در حال تحصیل هستند به قیمت عادى مطرح شد.

کاشانی در ادامه از بازگشت تمام هزینه‌های دریافتی به عنوان خسارت‌های وارد شده به خوابگاه در صورت موجود نبودن مستندات خبر داد و تصریح کرد: قرار شد؛ خوابگاه برام تمام دانشجویان روزانه تامین شود.

وی همچنین از مساعدت مسئولان دانشگاه در برگزارى انتخابات شوراى صنفى خبر داد و گفت: برگزارى انتخابات شوراى صنفى تا پایان آبان ماه از دیگر نتایج این جلسه بود.

کد خبر : ۴۱۷۳۵۶