خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران خبر داد:

آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از امروز

فرماندار تهران گفت: امروز آغاز سرشماری نفوس و مسکن است که هر 10 سال یک بار انجام می‌شود و مبنای برنامه‌ریزی و توسعه هر کشور همین آمار و سرشماری‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی؛ فرماندار تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی که در مدرسه دکتر شریعتی واقع در منطقه 2 برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 150 هزار دانشجوی قبل از انقلاب ما به بیش از 5 میلیون دانشجو افزایش یافته و بالای 30 درصد ظرفیت‌های دانشگاه‌های ما به دلیل نداشتن دانشجو خالی است.

وی افزود: از قبل از انقلاب تاکنون در بحث اشتغال، رفاه و زیرساخت‌هایی مانند برق از 7هزار مگاوات به 27 هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

فرماندار تهران ادامه داد: علی‌رغم اینکه متاسفانه استکبار در یمن، افغانستان، سوریه و سایر کشورها حکمرانی می‌کند، اما خوشبختانه با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت تدبیر و امید و همچنین استقامت مردم، ایران اسلامی از نقاط امن دنیاست.

وی با اشاره به اینکه نظام امنیت را حاکم کرده است، گفت: دولت سیاست خارجی و همچنین سیاست داخلی را مدیریت کرد و شرایط فعلی برای بالندگی و شکوفایی شما دانش آموزان آماده شده و هیچ بهانه‌ای برای درس نخواندن شما وجود ندارد.

فرماندار تهران با بیان این مطلب که امروز از بین بردن تمدن به ویژه تمدن اسلامی در دستور کار ظالمان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از امروز آغاز سرشماری نفوس و مسکن است که هر 10 سال یک بار انجام می‌شود و مبنای برنامه‌ریزی و توسعه هر کشور همین آمار و سرشماری‌هاست. این سرشماری به صورت اینترنتی از امروز آغاز و تا 23 مهرماه صورت می گیرد و این انتظار وجود دارد که تهران در سطح کشور رتبه اول را در ارائه آمار داشته باشد.

کد خبر : ۴۱۳۳۱۰