خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

برگزاری جشنواره عاطفه‌ها از 25 شهریور تا 10 مهر/ کمیته‌امداد در 5 نقطه تهران نذورات مردم را جمع‌آوری می‌کند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از برگزاری جشنواره عاطفه‌ها برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند از 25 شهریور تا 10 مهرماه خبر داد.

محسن ولیئی در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به فرارسیدن عید سعید قربان گفت: در این روز کمیته امداد در راستای کمک به نیازمندان در 5 نقطه شهر تهران اقدام به جمع‌آوری نذورات مردمی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در شمال تهران شمیرانات، خیابان آفریقا، کوچه گل‌افشان، پلاک 21، در جنوب شهر تهران پایگاه کمیته امداد واقع در اتوبان بعثت خیابان بخارایی انبار کمیته امداد، کارخانه ساخت صندوق صدقات، کهریزک خیابان شهید بهشتی، خیابان جهان‌آرا، کمیته امداد کهریزک در شرق تهران، اداره کل کمیته امداد استان واقع در خیابان دماوند روبروی ترمینال شرق و در غرب تهران، تهرانسر بلوار اصلی  کوچه 22 اقدام به جمع‌آوری نذورات مردمی خواهند کرد.

ولیئی با بیان اینکه در اماکن مجاز اعلام شده توسط شهرداری تهران نیز این کار صورت خواهد گرفت، ادامه داد: در تمام پایگاه‌های کمیته امداد نماینده دامپزشکی برای ارزیابی سلامت گوشت‌های قربانی اهدا شده حضور خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: در سال گذشته مردم تهران 781 میلیارد تومان در قالب وجه نقد و گوشت قربانی به نیازمندان کمک کردند که انتظار می‌رود امسال این میزان افزایش یابد.

وی عنوان کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند با تماس با شماره 7355 و وارد کردن عدد 14 کمک‌های نقدی خود را به صورت تلفنی پرداخت کنند همچنین می‌توانند کمک‌های خود را به حساب جاری 7355 بانک ملت با شناسه 756 واریز کنند.

ولیئی اظهار امیدواری کرد که امسال میزان نذورات به یک میلیارد تومان برسد و ادامه داد: جشنواره عاطفه‌ها نیز از 25 شهریورماه تا 10 مهرماه برگزار خواهد شد. در تاریخ 25 شهریور با همکاری صداوسیما، آموزش و پرورش، بسیج و شهرداری تهران در میادین اصلی شهر کمک‌های مردمی جمع‌آوری خواهد شد. همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با طرح جعبه کفش به کمک ما آمده است.

وی درباره طرح جعبه کفش اظهار کرد: براساس این طرح دانش‌آموزان جعبه‌های کفش را تزئین کرده و در آن لوازم‌التحریر قرار می‌دهند تا به دانش‌آموزان محروم کمک کنند. این طرح در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ محلات اجرا خواهد شد و امیدواریم هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن امکانات محروم از تحصیل نشود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تاکید بر اینکه در تاریخ 10 مهرماه در کلیه مدارس تهران پایگاه‌هایی ایجاد شده و زنگ جشن عاطفه‌ها زده می‌شود، افزود: دانش‌آموزان در این روز به کمک افراد بی‌بضاعت خواهند آمد و از تاریخ 25 شهریور تا دهم مهر تمامی کمک‌های جمع‌آوری شده بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای کمک به دانش‌آموزان مبالغی به حساب سرپرست خانواده ریخته می‌شود که شامل 50 هزار تومان برای مقطع ابتدایی، 75 هزار تومان برای متوسطه اول و 100 هزار تومان برای متوسطه دوم پرداخت خواهد شد.

ولیئی عنوان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 950 میلیارد تومان در جشن عاطفه‌ها برای دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری شد.

کد خبر : ۴۰۹۹۱۹