خبرگزاری کار ایران

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد:

لزوم راه‌اندازی مترو در شهرهای اقماری اطراف تهران

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردای تهران از افزایش 91 درصدی زیرساخت مترو طی 10 سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار حسینی با حضور در جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارشی در خصوص خطوط مترو پرداخت و گفت: در حال حاضر پنج خط فعال مترو در شهر تهران داریم که خط 3 در سال گذشته با همت عزیزان به صورت کامل به بهره‌برداری رسید و امیدواریم امسال باقی این خط را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه در نهایت 7 خط متروی شهری و یک خط سریع السیر به سمت فرودگاه امام خمینی در طول امسال و سال آینده خواهیم داشت، ادامه داد: شهر تهران 70 کیلومتر مساحت و 8 میلیون نفر جمعیت شبانه دارد و همچنین بیش از 17 میلیون نفر در این شهر سفر اتفاق می‌افتاد که 75 درصد این سفرها توسط حمل و نقل عمومی انجام شود که 30 درصد آن نیز با مترو است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید برا اینکه باید نسبت به تکمیل ایستگاه‌های مترو و تجهیز ناوگان اقدام کنیم، اظهار کرد: ریل مسافری ما در سال گذشته به 170 کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های ما به 100 ایستگاه رسید. امسال نیز خط 6 ، 7 و خط سریع السیر فرودگاه امام را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه خط 6 مترو از جنوب شرقی تهران آغاز و به شمال غربی شهر می‌رسد، خاطرنشان کرد: با حمایت کمیسیون عمران این خط به شهرری وصل می‌شود که تحول بزرگی در منطقه 20 تهران خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه در خط 6 مترو ، 32 کیلومتر خط و 31 ایستگاه خواهیم داشت و در خط 7 ، 27 کیلومتر خط مترو و 22 ایستگاه خواهیم داشت، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در سال جاری 22 کیلومتر  از این خطوط و 8 ایستگاه را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طول خط مسافری ما تا سال 84 ، 89 کیلومتر بوده است و از 84 تا 94 به 170 کیلومتر رسیده است، گفت: طول خطوط مترو با آنچه که در سال‌های 95 و 96 احداث خواهد شد به 266 کیلومتر می‌رسد. 

وی تصریح کرد: در طول 10 سال گذشته زیرساخت مترو را به نسبت تاریخ مترو 91 درصد افزایش دادیم و آنچه که طی سال‌های 95 و 96 در دست اقدام است این عدد 190 کیلومتر خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی مترو در شهرهای اقماری اطراف تهران اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه وزارت راه کار ساخت قطار حومه را بر عهده گرفته است، این در حالی است که تهران مبدا و مقصد سفرهای مربوط به این نقاط است و بدون در نظر گرفتن شرایط تهران انجام این کار اشتباه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نام شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه نشان دهنده آن است که ساخت مترو در اطراف تهران مربوط به شهرداری است، گفت: ما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی می‌کنیم؛ مردم بیشترین استفاده را از خطوط مترو داشته باشند.

کد خبر : ۴۰۸۴۱۸