خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان محیط زیست:

دولت برنامه‌ای برای ایجاد تغییرات ساختاری در بدنه خود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۳۳۳

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص طرح ارائه شده از سوی نمایندگان مجلس مبنی ادغام سازمانهای جنگلها و مراتع و امور اراضی در سازمان حفاظت محیط زیست و تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: در حال حاضر، دولت قصدی برای ایجاد تغییرات ساختاری و تشکیلاتی در بدنه خود ندارد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد مجابی با اشاره به مصوبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در خصوص ایجاد ساختاری مناسب برای مدیریت محیط زیست کشور با تجمیع سازمان ها و دستگاه های موازی، گفت: در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و در یکی از بندهای الحاقی به لایحه دولت، کمیسیون کشاورزی مصوب کرده است که ظرف حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قانون برنامه ششم، ساختاری مناسب برای مدیریت محیط زیست کشور در قالب لایحه ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

وی افزود: هم زمان با رسیدگی مجلس شورای اسلامی به لایحه برنامه ششم، طرحی که خواستار ادغام سازمان های جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و امور اراضی در سازمان حفاظت محیط زیست و تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی است با امضاء تعدادی از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری این موضوع که طی سال های گذشته نیز مواردی مشابه در طرح های ارائه شده توسط نمایندگان مجلس وجود داشته است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که سیاست کنونی دولت، بر مبنای لایحه تقدیمی تنظیم شده است، لذا دولت قصدی برای ایجاد تغییرات ساختاری و تشکیلاتی در بدنه خود ندارد ولیکن اختیار و مجوزهای قانونی نمایندگان باعث می شود تا طرح های مورد نظر خود را مطرح کنند.

مجابی اشاره ای هم به تمدید برنامه پنجم توسعه تا پایان سال جاری داشت و تاکید کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، هرگونه افزایش وزارتخانه ها با محدودیت قانونی مواجه است و لذا با توجه به بررسی لایحه برنامه ششم  در مجلس، پیش بینی می شود که نمایندگان، موضوع را در برنامه ششم مورد بررسی قرار دهند.

به گفته وی، از آنجایی که کمیسیون تخصصی کشاورزی، منابع طبیعی و آب در جریان رسیدگی به لایحه برنامه ششم، دولت را مکلف به ارائه لایحه در خصوص تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی کرده است، لذا در صورت تصویب بند پیشنهادی نمایندگان، دولت به بررسی موضوع پرداخته و ضمن مطالعه وضعیت ساختاری محیط زیست در سایر کشورها، همچنین مطالعه قوانین ایجاد کننده تکالیف محیط زیستی، ساختاری مناسب پیشنهاد خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود بر اساس لایحه برنامه ششم، دولت برنامه ای برای ایجاد تغییر ساختاری در دستگاه های اجرایی ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز