خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد:

با انباشت فقر در جامعه مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۱۲۱

رئیس کمیته امداد گفت: امروز با انباشت فقر در جامعه مواجه هستیم که به دلایل گوناگونی از جمله طلاق، اعتیاد، فوت سرپرست خانوار و بیکاری است، بطوری که در زمان فعلی عرصه بر فقرا تنگ و شرایط زندگی آنها نیز دشوار تر شده است.

به گزارش ایلنا، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور بررسی مفاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیتهای فرهنگی و حمایتی نهادها برای خدمت به محرومان و جامعه هدف کمیته امداد دیدار و گفتگو کرد.

سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این دیدار با تاکید بر همکاری نزدیک بین دستگاه های اجرایی کشور که باعث شناسایی اولویت های کاری و جلوگیری از پراکندگی امور می شود، گفت: استفاده از ظرفیت های فرهنگی موجود در سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند به آموزش و نشر علوم قرآنی در میان دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کند. در این زمینه می توان از اماکن و فضاهای فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با فعالیتهای کمیته امداد استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد دارای بزرگترین بانک اطلاعاتی محرومان کشور شامل سالمندان، زنان سرپرست خانوار ، ایتام بیماران صعب العلاج و نیازمندان است، اظهار امیدواری کرد: رویکرد اصلی خدمات کمیته امداد  توانمند سازی خانواده ها و مددجویان است بطوری که سال گذشته یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به  ۱۳۰ هزار نفر از واجدان شرایط پرداخت شده است . همچنین سال گذشته ۱۵۰ هزار خانوار با ارائه تسهیلات اشتغالزایی توانمند و از چرخه حمایتی امداد خارج شده اند.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان دارند، تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر نقشی ندارد ولی ما امروز با انباشت فقر در جامعه مواجه هستیم که به دلایل گوناگونی از جمله طلاق ، اعتیاد ، فوت سرپرست خانوار و بیکاری است بطوری که در زمان فعلی عرصه بر فقرا تنگ و شرایط زندگی آنها نیز دشوار تر شده است.

فتاح در این دیدار خواستار تعامل و همکاری بیشتر سازمان اوقاف و امور خیریه برای خدمت به جامعه هدف این نهاد بویژه قشر جوان و تحصیلکرده شد و خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با استفاده از شبکه های نیکوکاری ایجاد شده در کمیته امداد و گسترش آن در اماکن و بقاع متبرکه می تواند برای حل مشکلات نیازمندان در مناطق محروم کشور گام های موثری بردارد.

حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست خواستار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و تعیین سرفصل‌ها و نقاط مشترک با تشکیل دو کارگروه از سوی دو سازمان برای گسترش و همکاری‌های فی مابین و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود شد و گفت:تبلیغ و ترویج برای جمع آوری کمکهای مردمی  باید با نگاه مناسب و جهت گیری صحیح انجام شود و سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی دارد با تشکیل کارگروه های تخصصی برای تعامل و همکاری گسترده تر با کمیته امداد اقدامات لازم را انجام دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز