خبرگزاری کار ایران

رحمانی موحد تاکید کرد:

ضرورت ایجاد گردشگری پایدار در جاده ابریشم

معاون گردشگرى سازمان میراث فرهنگى، گردشگرى و صنایع دستى بر احیای جاده ابریشم به ویژه در حوزه گردشگرى تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رحمانی موحد صبح امروز در مراسم اختتامیه گردهمایی شهرداران شهرهای مسیر جاده ابریشم که در کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد، گفت: قرار گرفتن این تعداد افراد از شهرهای حوزه جاده ابریشم، حاکى از گستردگی نفوذ این حوزه فرهنگی است.

وى با بیان این‌که هفتاد درصد مردم جهان در شهرها زندگی می‌کنند، افزود: باید برای احیای پیوندهای تاریخی و فرهنگی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی با درک ضرورت اهمیت و احیای جاده ابریشم در عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به ویژه در حوزه توسعه گردشگری پایدار بر پایه مفاهیم و لزوم همکاری کشورها اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است، که این اقدامات شامل بازسازی بناها، کاروانسراها، بازارها و فراهم کردن امکانات مسیر است.

رحمانی موحد همکاری مستمر با کشورهای در مسیر جاده ابریشم در چارچوب برنامه این جاده تاریخی در سازمان گردشگری ملل متحد را از جمله دیگر اقدامات سازمان میراث فرهنگی در سال جاری دانست و افزود: در این سال شاهد اجلاس‌های کارشناسان جاده ابریشم بودیم که نتایج خوبی را به همراه داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: شهرداران می‌توانند با اتخاذ تصمیمات و استفاده از المان‌های شهری برای تحریک گردشگران به توسعه گردشگری در جاده ابریشم کمک کند.

او تاکید کرد: این اقدام مقوم روح همزیستی و همگرایی  است.

در حاشیه این مراسم تفاهم نامه‌ای میان شهردارى قزوین و هیاتى از ترکیه در رابطه با بازارچه ملل منعقد شد.

همچنین محمدى؛ نماینده مردم قزوین در این اجلاس پیشنهاد تشکیل مجمع نمایندگان مجالس کشورهاى راه ابریشم را مطرح کرد.

کد خبر : ۴۰۷۷۶۷