خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره پیشگیری از اعتیاد ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۶۰۱

دوره پیشگیری از اعتیاد با حضور مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی شهرستان خواف در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد رضا یوسفی؛ معاون فرمانداری شهرستان خواف سیاست وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر را توجه بیش از پیش به بحث پیشگیری از اعتیاد عنوان و هدف از برگزاری این دوره را سلامت کارکنان دستگاههای اجرایی ذکر کرد.

وی برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی، توسعه و گسترش ورزش همگانی ،ایجاد محیط های ورزشی و خرید امکانات ورزشی در روستاها، استفاده از ظرفیت‌هایی مثل نماز جمعه و جماعات در بحث فرهنگ سازی عمومی، آگاه‌سازی عمومی بوسیله چاپ تراکت و ویژه نامه، ایجاد کلینیک‌های مشاوره و درمان معتادان و حمایت از رهایی‌یافتگان از اعتیاد و خانواده هایشان را از مهمترین اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با موارد مخدر شهرستان عنوان کرد.

با توجه به ارائه برنامه عملیاتی اداره بهزیستی شهرستان خواف در زمینه پیشگیری از اعتیاد به فرمانداری شهرستان خواف و با همکاری فرمانداری و سایر اداراتی که در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان عضو هستند، تفاهم نامه ای در زمینه اجرای طرح های پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان خواف به امضا رسید.

در این تفاهم نامه روستای بنیاباد در فاصله 70کیلومتری خواف با توجه به محرومیت زیاد و نبود منابع آموزشی لازم به عنوان یکی از مناطق آسیب خیز شناسایی شده که پس از هماهنگی به عمل آمده با بخشدار ، دهیار و شورای اسلامی روستا ، اولین جلسه در مورخه 5 مرداد سال جاری از ساعت 8 صبح با موضوعات پیشگیری از اعتیاد در خانواده ها ، آموزش مهارت های زندگی (مهارت خودآگاهی و کنترل خشم) برگزار شد، درحاشیه جلسه نیز نمایشگاهی با عنوان پیشگیری از اعتیاد برگزار و توسط کارشناس بهزیستی در مورد این نمایشگاه و تصاویر توضیحات لازم به بازدیدکنندگان داده شد.

جلسه دوم کارگاه آموزشی در مورخه 12 مرداد ماه برگزار و با آموزش مهارت های زندگی (مهارت های ارتباطی و کنترل استرس ) توسط کارشناس بهزیستی و مسایل بهداشت و سلامت فردی توسط کارشناس شبکه بهداشت و درمان ادامه پیدا کرد .

لازم به ذکر است که دیگر برنامه‌های آموزشی این کارگاه‌ها به مدت 7 جلسه در محل روستای بنیاباد با محوریت آموزش مهارت های زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد برگزار شد.

شهرستان محروم و مرزی خواف به دلیل واقع شدن در مرز افغانستان و دوری از مرکز استان ، در معرض خطر گرایش به اعتیاد است و برگزاری کلاس های آموزشی نقش مهمی در ارتقا دانش افراد برای پیشگیری از اعتیاد دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز